Bengans slutburk

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Undrar om någon testat bengans slutburk till firecat? skulle bara vilja veta om dom har några negativa påverkningar motormässigt och om ljudet är överdrivet högt eller förbannat skönt som man hört :)
 

MrSup

Välkänd medlem
ha hört att bengans slutburk bara är en hemma svetsad mekonom ljuddämpare typ...
som jag förstått så är enda burken som ger nå hästar på en f7 en rumbel pack..körde med en sån förut kändes som den gick bättre men man blir väl lurad av ljudet...dock grymt skönt dovt ljud i den :)
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
ha hört att bengans slutburk bara är en hemma svetsad mekonom ljuddämpare typ...
som jag förstått så är enda burken som ger nå hästar på en f7 en rumbel pack..körde med en sån förut kändes som den gick bättre men man blir väl lurad av ljudet...dock grymt skönt dovt ljud i den :)
Okej, men ingen som har den som vet hur den låter?
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Har du testat den? ;)
Speedtech har ju också börjat tillverka slutburkar till firecat men jag vet inte vilken som är bättre och om det är nån skillnad på ljudet, någon som kanske vet? :)
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
speedtech lever om som bara fan..lite behagligare ljud på bengans tycker jag..
Okej, men är det typ samma ljud fast höge/lägre eller skoljer det något mellan speedtech o bengans?

:eek:
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Vilken slutburk till firecat är mest värd att satsa på?
Bengans eller speedtech, varför?
tacksam för svar.

:)
 

axL_

Välkänd medlem
3 nov 2006
336
0
16
Råneå
jag skulle satsa på black magic burk för dom om nån har skööööönt ljud på både låga och höga varv!!!
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
jag skulle satsa på black magic burk för dom om nån har skööööönt ljud på både låga och höga varv!!!
Okej, vet inte riktigt om jag sett någon sådan, men finns det sånna på någon internetsida då?
 

masterboy

Medlem
29 dec 2005
8
0
1
Jag kör med Bengans slutburk, och det är lite Mekonomen-varning på den. En Walker-dämpare med nya anslutningar på. Passar lite sisådär. Sitter lite väl närma sidoplasten, men med ett värmeskydd så smälter det inte iallafall. Ljudet är överdrivet och väldigt vasst. Jag kör alltid med öronproppar oavsett dämpare, men det retar ju alltid lite skidåkare och andra saftdrickare... :)
Kompisen kör med en MBRP-burk, med kolfiberutseende. Det är dyrare, och låter lite mildare på låg och mellanvarv. Rätt onödig grej att köpa egentligen för ingen av oss har märkt nån effektskillnad.

/Var fan är snön!!!?
/F7, nu med nya dämpare och laddad till tusen!!!
 

ZL_600

Välkänd medlem
bengans låter lite ljusare än speedtech, speedtech låter som mycke dovare.sen med bengan burken så låter den nästintill original på låga varv medans speedtech hörs annat än original genom hela registret..jag skulle helt klart satsa på bengan burken om ja nu skulle ha någon men smaken är som baken
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
bengans låter lite ljusare än speedtech, speedtech låter som mycke dovare.sen med bengan burken så låter den nästintill original på låga varv medans speedtech hörs annat än original genom hela registret..jag skulle helt klart satsa på bengan burken om ja nu skulle ha någon men smaken är som baken
Okej, men bengans låter ju rimlig.. man vill ju inte att den ska leva om så att man måste ha öronproppar hela tiden, och den behöver ju inte heller leva om så att kungahuset skakar.