Var och titttade på en gammal Trapper 602 (1980) med en Rotax 503 som var till salu.
Enligt säljaren gick den problemfritt när den ställdes undan i våras (med bensin i tanken). Nu går den enbart om man förser den med bensin genom att pumpa primern med jämna mellanrum.
Skotern stod i en lada utan belysning och jag hade inga vertyg med mig så det var svårt att kartlägga felet. Den gick dock kanonfint med hjälp av primern.
Nu har ytterligare en spekulant dykt upp och jag har fått erbjudandet att bestämma mig först. Problemet är att jag inte har någon möjlighet att åka tillbaka och undersöka skotern utan jag blir tvungen att köpa den som den är eller låta den andra köparen ta den.
Nu till frågan: är det någon som har tips på varför den inte får bensin via den "normala" vägen? sitter det någon bränslepump på en sån där som kan ha "torkat ihop" eller så? eller är det så enkelt att det blivit "skräp" någonstans i bränsletillförseln?
Alla tips och teorier mottages tacksamt, gärna omgående
Enligt säljaren gick den problemfritt när den ställdes undan i våras (med bensin i tanken). Nu går den enbart om man förser den med bensin genom att pumpa primern med jämna mellanrum.
Skotern stod i en lada utan belysning och jag hade inga vertyg med mig så det var svårt att kartlägga felet. Den gick dock kanonfint med hjälp av primern.
Nu har ytterligare en spekulant dykt upp och jag har fått erbjudandet att bestämma mig först. Problemet är att jag inte har någon möjlighet att åka tillbaka och undersöka skotern utan jag blir tvungen att köpa den som den är eller låta den andra köparen ta den.
Nu till frågan: är det någon som har tips på varför den inte får bensin via den "normala" vägen? sitter det någon bränslepump på en sån där som kan ha "torkat ihop" eller så? eller är det så enkelt att det blivit "skräp" någonstans i bränsletillförseln?
Alla tips och teorier mottages tacksamt, gärna omgående