Bensinpump

Hasse L

Medlem
14 feb 2010
16
0
1
Hur ser man om soppapumpen är ok?? skotern verkar inte få ngn soppa, den går bara på startgas. Jag har kollat alla slangar, om jag tar bort vakumslangen från motorn och blåser så kommer det bensin..
 

Ubos

Välkänd medlem
9 nov 2008
232
0
16
Sundsvall
gö rent förgasarna om du inte gjort det, med största sannolikhet har du skit i nån av dom
 

Hasse L

Medlem
14 feb 2010
16
0
1
Har bara en förgasare, har gjort ren den, men undrar vad det är för ett munstycke om sitter framför det vanliga munstycket?? satt en avbruden borr i det, men det har det isåfall gjort så länge jag haft den och den har gått bra??? jag borrade ur stoppet men då gick den ändå sämre så jag satte igen det igen men inget tycks hjälpa går bara så länge det finns soppa i flottören men men den går inge bra, dör direkt om man släpper gasen??
 

larsson91

Välkänd medlem
4 jan 2009
186
0
6
prova att ta loss bränsleslangen på förgasarn(från pumpen), slå av tändningen och dra i startsnöret, då ska det komma bensin.

det måste vara lågfartsmunstycket, köp nytt!
 

Hasse L

Medlem
14 feb 2010
16
0
1
Har hittat felet idag..alla lager slut i motorn samt att den läckte i botten packningen så det blir antingen helrenovering lr byta motor det är frågan???:hmmmm: