beställa fr usa

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
de jag fått med us mail har kommit inom 2-5 dagar men beror ju helt på dom som skickar hur fort de går :) precis ta fram frakt nr så är de bara o söka.. tullen kan nypa grejor o då tar de längre tid för dom skickar hem papper till dig o frågar va de är i och om kvitto..
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
tullen kan nypa grejor o då tar de längre tid för dom skickar hem papper till dig o frågar va de är i och om kvitto..
Gjorde dom det på stenåldern?

För mig sköter posten allt sånt, sen är det ett deklarerat värde på "tull deklarationen". + frakten.
Posten tar dock 100kr för detta + ev moms o tull som kan bli SVIN dyr med lite otur.

Har som mest fått pröja 67% i tull o moms.
 

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
2 av 5 paket har dom tagit av mig o de va förra året.. inte stått innehåll eller belopp på dom så är nog därför.. dock aldrig betalat tull eller nå avgifter för har lyckas fått ut dom där ifrån.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
2 av 5 paket har dom tagit av mig o de va förra året.. inte stått innehåll eller belopp på dom så är nog därför.. dock aldrig betalat tull eller nå avgifter för har lyckas fått ut dom där ifrån.
Måste blivit nytt reglemente i År då. Då ALLA paket från utlandet måste innehålla en tulldeklaration.
Aja.

Hur som helst. Ju mindre paket ju mindre chans o bli tagen.
Sen passerar de malmö är chansen oxå mindre.

USPS har jag fått c:a 7 paket i år. Åkt på tull 3gånger
DHL ett paket ingen tull.
UPS ett paket ingen tull
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Gjorde dom det på stenåldern?

För mig sköter posten allt sånt, sen är det ett deklarerat värde på "tull deklarationen". + frakten.
Posten tar dock 100kr för detta + ev moms o tull som kan bli SVIN dyr med lite otur.

Har som mest fått pröja 67% i tull o moms.
Anser de att det deklarerade värdet är orimligt lågt stannar de paketet och skickar ett brev till dig där de ber om en värdeverifiering som t.ex inköpskvitto...
***** flyt du verkar ha förövrigt, får typ alltid tulla utan det jag oroar mig är om de stannar mitt paket eller inte. Och UPS har ju en helt egen "tullstation" vad jag vet där de har varit jävligt nitiska för mig iaf...
 

v_max

Välkänd medlem
1 jan 2000
102
0
6
långshyttan sverige
börjar bli iriterad nu, har gått 2 veckor sen ja beställde nu. Har inte sett röken av ngt paket ännu...
Å inte svarar dom på mailen heller när ja frågat efter frakt nr osv...
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Anser de att det deklarerade värdet är orimligt lågt stannar de paketet och skickar ett brev till dig där de ber om en värdeverifiering som t.ex inköpskvitto...
***** flyt du verkar ha förövrigt, får typ alltid tulla utan det jag oroar mig är om de stannar mitt paket eller inte. Och UPS har ju en helt egen "tullstation" vad jag vet där de har varit jävligt nitiska för mig iaf...

USPS åker jag ALLTID fast i tullen med (så länge de inte är brev/saker dom kan lämna i postlådan).

De tullas av posten / tullverket.

DHL, aldrig fått tulla med. + hemkörning är skönt. Var nyss en budbärare förbi o lämna av avgastemp mätare o lite skojjigt.
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
de kommer till dörren iaf, mina 2-3paket som blivit "tullade" kom hem och alla dom andra med!
Beror på fraktföretag. UPS och DHL använder lokala bud och hemkörning medans USPS skickar det med Posten inom Sverige, dvs det hamnar hos närmsta Post ombud... Med UPS får man oftast betala tullavgifter genom en faktura i efterhand så därför kan de använda hemkörning även om du åkt på tull, DHL vet jag inte.

USPS åker jag ALLTID fast i tullen med (så länge de inte är brev/saker dom kan lämna i postlådan).

De tullas av posten / tullverket.

DHL, aldrig fått tulla med. + hemkörning är skönt. Var nyss en budbärare förbi o lämna av avgastemp mätare o lite skojjigt.
Mja USPS är där jag iaf har chans att inte åka på tull :) Men jag har iofs inte haft något direkt jätteflyt där heller men det händer att paket åker rakt igenom. Och jo som du säger tullas USPS paket av svenska tullen/posten.