Beställa skidor från Kj Motosports USA, finns inte lynx andra möjligheter?

Patrikh89

Medlem
4 okt 2008
10
0
1
Tjena!

Jag har planer att beställa skidor till min Lynx Enduro 500 -03:a från Kj motorsports i Usa.

men som de flesta känner till så är lynx inte poppis i usa!

Nån som vet om skidor till t.ex skidoo eller något som passar till lynx?

Eller någon vänlig själ kanske har ritningar på ett monteringskit till en lynx, då jag jobbar som verktygsmakare och råkar ha maskinerna för att tillverka egna.:rolleyes:

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
Vad äre för skidor du ska åt?

jag funderar också på byta skidor till min 500 -03a :)

Btw, hur många mil har din skoter gått? Har du utfört kolvbyte på den? och har du bytt insugsgummin till den?

Ursäkta att jag tappar tråden men blev glad då jag såg att du körde samma skojter :)

Patrikh89

Medlem
4 okt 2008
10
0
1
Funderar på Slydog 7" Powderhound Skis, men vad vet jag kanske finns bättre, har inte kollat upp det där än,

Den har gått 380mil, insugsgummin är bytt förra vintern av dåvarande ägare men detta är gjort i förebyggande syfte, kolvbyte vet jag inte mer än att jag har 8 i komp i varje cylinder:)

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Enduro 500 -03 gänget! :D

Ski-Doo skidor passar rakt av, Ski-Doo och Lynx har samma infästningar. En annan skida är väl SLP PP som är väldigt populär, billigare oxå. Vet inte om KJ har dom men sled-parts har dom till bra pris.

Min 500 har snart gått 900mil, ska kolla upp komp snart, är de bra byter jag inte. I vintras va de då helt ok.

Patrikh89

Medlem
4 okt 2008
10
0
1
Är det då från Rev chassiet skidorna passar direkt ifrån?

Roligt med så många Enduro ägare :rolleyes: