Jag har en renegade 800 HO 2005
har 440 på mainjet och 17,5 på pilot = lågfart
har hört att man ska byta till 20 på lågfarten för att den inte ska gå för snålt när man släpper efter en fullgasrepa.
men maskin har funkat i 600mil så det verkar inte som det är någon fara. munstycken är inte dyrt och skotern är redan isärskruvad pga kolvbyte i förebyggande syfte. så det sitter inte i pengarna eller i tiden. men är de nödvändigt?
någon som gjort de?
funderat på de?
varför?
varför inte?
kan tillägga att jag kör sällan om det är kallare än minus 15-20.
har 440 på mainjet och 17,5 på pilot = lågfart
har hört att man ska byta till 20 på lågfarten för att den inte ska gå för snålt när man släpper efter en fullgasrepa.
men maskin har funkat i 600mil så det verkar inte som det är någon fara. munstycken är inte dyrt och skotern är redan isärskruvad pga kolvbyte i förebyggande syfte. så det sitter inte i pengarna eller i tiden. men är de nödvändigt?
någon som gjort de?
funderat på de?
varför?
varför inte?
kan tillägga att jag kör sällan om det är kallare än minus 15-20.