bestycka om eller inte

rev_fluffy

Medlem
26 jan 2009
48
0
1
Jag har en renegade 800 HO 2005
har 440 på mainjet och 17,5 på pilot = lågfart

har hört att man ska byta till 20 på lågfarten för att den inte ska gå för snålt när man släpper efter en fullgasrepa.
men maskin har funkat i 600mil så det verkar inte som det är någon fara. munstycken är inte dyrt och skotern är redan isärskruvad pga kolvbyte i förebyggande syfte. så det sitter inte i pengarna eller i tiden. men är de nödvändigt?
någon som gjort de?
funderat på de?
varför?
varför inte?

kan tillägga att jag kör sällan om det är kallare än minus 15-20.
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
. . alltid lika lessamt att se folk som länkar till andra trådar när man bara vill ha raka svar :) meen, det finns trådar som avhandlar detta ganska fint. Läs de topics som avhandlar serie 3 motorerna så får du en hel del att tänka på.. De finns att hitta relativt lätt på de första sidorna här på skidoo forumet..

men jag kan snabbare än att hitta länkarna åt dig säga att 20pilot avhjälper problem med hög (3200-4000rpm) tomgång på vissa maskiner, att höjja nålen 0.5mm ger dig näsmare svarta stift på lägre varv och närmare mellan reg. hellre detta än de mkt vanliga och farligare vita stiften..

lite kort så du vet.. men de finns toppen trådar.. kika lite så hittar du! nu äre natt för mig!
lyckatill!