Bestyckning av TM-förgasare

Johannor

Välkänd medlem
1 jan 2000
230
0
16
Är det någon avgörande skillnad mellan en VM och en TM-förgasare vad beträffar bestyckning. Har sett att det oftast sitter betydligt mindre piloter i TM, kan man ändå bestycka ner piloterna om den drar typ 3 l/mil...?? Är det bättre att justera nålarna och/eller bränsleskruven?
Det gäller en Rotax 593 i en Lynx Super Touring 600. Förgasarna är TM 40.
H-munst = 500
Pilot = 20

 

Gunde

Välkänd medlem
1 jan 2000
775
4
18
Luleå
Vm gasarna kan man änndra flera steg på lågfart och den går inge sämmreför det, men TM är JÄTTE känslig på munstycken höll på med en Mach Z motor och fick den inte att gå rent.bytte mellan 10 och 15 i pilot så det slutade med 12.5("mappade" med avgastemp)gick som en omega