Bestyckning king cat 900 -04

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Tjoho.

Dysse? camata? NÅN?

Körde pipat på king caten förra vintern, ville inte funka sig nå bra med bestyckningen, skjuter tändstift något fruktansvärt. puffar och huckar på tomgången.

Samma skit med orginal pipan.

Kan de vara så att förra ägaren som köpte piporna har bestyckat upp den något kopiöst? Minst jag kollade munstyckena förra vintern, och noterade att det va inte ens samma storlek på dom (mins tyvär ej vad det va), men har betämt mig för att bestycka om den igen.

Så är det någon som vet vad kign caten ska ha för bestyckning orginal i sverige? De amerikanska tabellerna käns inte lönt att gå efter då dom mäter drygt 1500 -2000 mil ovanför havet:rock:

HJÄLP!
 

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Så är det någon som vet vad kign caten ska ha för bestyckning orginal i sverige? De amerikanska tabellerna käns inte lönt att gå efter då dom mäter drygt 1500 -2000 mil ovanför havet:rock:
Du har rätt. 2000 mil över havet är jätte-jättehögt.
;)
 
B

Biosteel

vcarför inte bara att du testar dig fram ganska grovt med munstyckena ??
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
för att just nu sitter det kalasgrova munstycken i den misstänker jag, då den går sur hela tiden. Och jag vill inte bestycka under orginal, då den redan är nyrenoverad.

Edit: Sen kanske någon har koll på vilket läge nålarna skall sitta i? Bör väll vara lika i ZR 900?
 

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Skämt åsido (vet inte om du insåg att du skrev 1500-2000 mil, inte meter).
Kan du inte göra så att du kollar de amerikanska inställningarna för att få ett värde att utgå från, och sen kollar någon på forumet på sin maskin vad det värdet motsvarar "på marken"?

Får du fram vad din ska ha på hög höjd så kan man ju kolla valfri skoter och översätta det till havsnivå. Det brukar ju sitta en dekal på "torpedväggen" med bestyckningstabeller på de flesta förgasarmaskiner.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
jo jag insåg att jag skrev mil.

Jo det är ett altenativ. Tänkte mest om någon hade nå siffror nånstans så man hade att utgå ifrån istället för att sitta och räkna ut vad de bör vara.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.720
834
113
Kramfors
Kan detta vara till nån hjälp?
Det står ju längst ner på denna bestyckningstabell ,,Höjden dom utgått från ...6000-9000 fötter,,bara omvandla dessa fötter till meter så har du höjden . Vi ligger ju i havsnivå i stor t sett så jag gissar att vi bor från 0-6000 fot . Detta bör innebära att man kan ska köra några steg större än denna tabell även med standard pipa , Men för säkerhet skull kör lite större allra hellst när du har annan pipa!!!!
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
kollade upp bestyckningen idag.

450 står de på båda, men dom ser då inte lika stora ut. Men enligt tabellen så verkar det som en vettig storlek för 0-600meter. Jag satte det störer på MAG sidan då jag läst mig till att den brukar gå varm där, sen ställde jag nålarna på 4e läget.

Fortfarande trögstartad som satan, och huckar och puffar.
 

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Kanske lite OT med tanke på att tråden handlar om bestyckning men åndå.

Gällande hucklandet och puffandet...min MC 800 gör likadant och jag hittar inget fel, men så läste jag på en tråd på ett annat forum där en kille hade ungefär samma sak med sin polaris och det visade sig vara tändspolen, kanske kolla den ? jag har då köpt en ny till min men inte hunnit sätta dit den än.

Förresten du har PM
http://forum.snowrider.se/forum_posts.asp?TID=31229&KW=t%E4ndspolen
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.720
834
113
Kramfors
kollade upp bestyckningen idag.



Är den trögstartad i både kall som varm motor?
Har du kollat reedkorgarnas gummin eftetr sprickor tjuvluft eller trasiga reedmembran?

450 lät bra..... MEN nu är det ju vässpipor på denna så då kan 450 vara käpp rätt för små eller stora????? Ang munstyckena olika stora så kan det vara olika märken på dom ,,typ pirat och oem.. Byt ut bägge till samma storlek.

Större på magnetsida? Ok det var nytt för mig brukar vara variatorsida pga att man har hårdast belastning där,,sista utg lager får kämpa med variatorn och utvecklar mer värme där......

Men men kan ju finnas någon speciell orsak till just till denna motor att just denna går varmast mag sida?


Hur som H så måste den bestyckas in i bänk för att du ska få årdning på eländet, helt livsfarligt för motorn att gå ner på måfå,,,,,,,

Jag ska så fort som möjligt börja köra lamdasond köra vid inbestyckning,,,,Funkar tydligen bättre än man tror,,så jag ska prova och ställa in efter en sådan ,,( för lamda inbestyck är man ju van från mc 4takt ivf) stämmer det bra mot bänkningen så vore det kanonenkel bestyckning och väldigt exakt ...... kan ryka en lamdsond om man har otur ,,,men det bryr sig inte Booosten om :laugh:

Funkar det klockrent kan du komma hit så lamdar jag in även din...:rock:.
 

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Vad e det för pipor?
På min mc 800 med slp twins rekomenderar slp en bra bit över 500:s munstycken vid havsnivå.

slp rekommenderar även större munstycken på variatorsidan.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
okey. Ja. jag har ingen aning vad som kan vara problemet. Inga sprickor nånsdtans, allting är helt och fint. Men han huckar på tomgången och är trögstartad som satan. Och skjuter tändstift.

Jag tänkte direkt på bestyckningen, men kan det vara så att den pga. för svar gnista skjuter stiften, eftersom den pumpar in soppa som den inte kan förbränna. Skulle ju iofs. också förkalra trögstartheten.
 

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Blir ett rejält lyft här.
Jag har äntligen börjat få ordning på min, åker med 45 lågfart o 500 main, nålarna på mittenhacket, har dock planade toppar o slp twins till en 800. Går helt ok nu, har inte hunnit prova så mycket mer. Började med 540 o 520 main, den gick ok då men blev sjukt mycket rappare då jag kom ner på 500 500.
Har inte provat nåt då den är lite under inkörning än. Men kan ev gå att gå ner nåt snäpp till men känns lite onödigt.