Pro x2 700 -04
Har läst lite om att dessa går ganska fett orginal, sitter 420 munstycken i förgasarna nu och den drar ganska mycket bensin, kan man gå ner till 410 eller krävs det en hel del laborerande med nålen och luftskruv också? Antar att jag måste justera oljepumpen när jag bestyckar ner!?
Tycker att den går bra, men varvar inte riktigt ur ordentligt, strax över 8000 rpm, det kanske är max? VES är nyligen rengjorda och fungerar.
Såg också att jag har en platta som delar av hela luftburken och nå strutar och skumgummifilter i luftburken, brorsans 600 är helt tom i luftburken. Brukar man med fördel rensa ur luftburken?
Har bestyckat 4-t en hel del, mestadels crosshojar och bilmotorer med mc-gasare (mikuni) och ibland även använt mig av bredbandslambda men när det gäller 2-t känns det som jag är ute och cyklar utan kedja.
Har läst lite om att dessa går ganska fett orginal, sitter 420 munstycken i förgasarna nu och den drar ganska mycket bensin, kan man gå ner till 410 eller krävs det en hel del laborerande med nålen och luftskruv också? Antar att jag måste justera oljepumpen när jag bestyckar ner!?
Tycker att den går bra, men varvar inte riktigt ur ordentligt, strax över 8000 rpm, det kanske är max? VES är nyligen rengjorda och fungerar.
Såg också att jag har en platta som delar av hela luftburken och nå strutar och skumgummifilter i luftburken, brorsans 600 är helt tom i luftburken. Brukar man med fördel rensa ur luftburken?
Har bestyckat 4-t en hel del, mestadels crosshojar och bilmotorer med mc-gasare (mikuni) och ibland även använt mig av bredbandslambda men när det gäller 2-t känns det som jag är ute och cyklar utan kedja.
Last edited: