Bestyckning med slp singelpipa?

swback

Medlem
14 mar 2011
26
0
1
Luleå
Har en switchback 800 -04.Har inte hört nåt om bestyckning med den pipan.Började med två steg upp,mörkbruna stift vid ca -14 grader.Bytte till org 470,som jag har nu.Fortfarande säker färg på stiften.Har inte någon tempmätare.Nån som testat sej fram till en optimal bestyckning?Vill vara säker till -15.

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Jag fick bestycka ner 4 steg på min 700 med SLP från original. Men då körde jag den i bromsbänk så att jag hade koll på bsfc vilket är att rekomendera, ändå gick den väldigt "safe" så att säga. Men det där är väldigt individuellt för varje skoter

swback

Medlem
14 mar 2011
26
0
1
Luleå
Hoppsan,fyra steg det var inte lite.Blev det nå mera ryt i maskin efter justeringarna?Vi har ju en trimningsguru ovanför Kalix i Lappträsk.Han har bänk och gör justeringar,kanske man slår en pling till honom.Varje kuse är mycket värd.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.501
401
83
Malå/Adak
När det gäller SLP så har dom bestyckningstabeller, monteringsanvisningar och allt möjligt sådant för nedladdning på deras hemsida även till riktigt gamla prylar bara man letar lite. Hittade tillockmed monteringsanvisningar till trippelrör för Ultran där i fjol och det måste ju vara 10 år sen dom slutade göra pipor till den.......

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
har en bekant som lämnade in sin dragon 700 till pf, porta vev å cylindrar, boondocker och slp singel pipa och schimsade även dämparna. vart som en ny maskin säger han

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Både SLPs och polaris bestyckningstabeller är med både hängslen och livrem. Enligt SLPs bestyckning skulle man gå upp i storlek från original, men det vart ju att jag fick gå ner enligt "bänken". Provade att gå ner lite till men vi hittade inga mer hästar så vi gav oss där. Körde så i 2 år.

swback

Medlem
14 mar 2011
26
0
1
Luleå
Har org 470 nu,kommer nog ha kvar det.Offrar nån fjuttig hk för att vara säker.He kost med haveri.Tängte närmast inför ståldraget,då är varje kuse välkommen.

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Körde med 450 på min rmk 800 -05 med slp singel men de var på gränsen vid ca -15 då DET lampan ville på att börja blinka vid långa fullgasrepor.