Bestyckning och inställning Rotax 447 fc?

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Hej!

Numera Ockelbo ägare, en 4500. Riktigt rolig lite sak att köra, men tycker den verkar dra lite väl mycket soppa.

Jag har precis bytt packbox på variatorsidan och kolvar, förgasaren är rengjord men i övrigt orörd, och jag undrar hur den bör vara bestyckad och inställd.

Sen undrar jag också hur man får loss chokewiren från förgasaren, den är avklippt och sitter bara där och sladdrar.

Vilka andra faktorer än förgasarens inställning kan påverka soppaförbrukningen?

//Dennis

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
haha, jo det såklart!

Men kan det vara normalt att den ska dra mellan 2,5 och 3 liter milen olastad på packad snö?

iof så är ju de siffrorna väldigt diffusa, då jag inte kört den så mycket än. :stupid:

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
Min 5000 med 447:a drar också ganska mycket men det beror till viss del på en läckande förgasare. Exakt hur mycket har jag ingen aning om för jag har ingen vajer till mätaren.

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
jag har ingen mätare jag heller, men vet sträckan jag kört sen tidigare skoter, och hur mycket jag fått hälla i för att få full tank igen, och det ligger runt 2,5 liter, kanske lite mer.

ska kolla stiften i morgon, se hur de ser ut.

skulle bara vilja veta om det finns någon "standardbestyckning" för motorn.

//Dennis

N

N_w

men de beror på från skoter till skoter helt klart! kolla stiften vad de har för färg medans motorn är varm ( de skall vara gyllen bruna ) /mvh Jonatan