bestyckning rev 440

skoterbirden

Välkänd medlem
2 feb 2010
140
0
6
Piteå
hej har en rev 440 -04 som jag ska köra på ca 300-400 meters höjd och ca 15-20 grader kallt va ska jag ha för munstycke?

Den har 320 munstycke nu å den går bra så på 0 meter (piteå) men när jag kom upp till gällivare så börja den bara få fett å de bara droppa bensin från stiften :/ så va ska jag ha för munstycke för detta?

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Det är svårt att säga att "så ska det vara" när det gäller detta. Jag skulle gissa på att du skulle kunna gå direkt ner till 300 men rekommenderar ändå att du går ner ett steg i taget för att vara på den säkra sidan.

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Lär dig känna din maskin, hur skicket på kolvarna/ringar är verkar avgöra stort på hur fett man kan åka med dom utan att det surar. Har försökt bestycka min efter stiften men det har jag slutat med dom blir lätt vita hur jag än beter mig, även om den är så fetbestyckad att den släcker stiften. En kompis (en 07a och min en 06a, vet att dom äldre har andra förbränningsrum med annat komp) åker med 350 mj och den går bra och jag åker med max 330 och då surar den på havsnivå om det blir lite varmare så det är väldigt inviduellt dock har kolvar å ringar gått 100mil nu drygt. sen skall ju även pirat munstycken kunna vara lite luriga å använda.

skoterbirden

Välkänd medlem
2 feb 2010
140
0
6
Piteå
ja okej men visst borde de finnas nå typ munstyckes lådor me massa olika? så man kan testa sig frammåt för lite jobbigt å köpa en å en

ja de är näst in till nya kolvar så måst nog testa mig frammåt!

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
ja okej men visst borde de finnas nå typ munstyckes lådor me massa olika? så man kan testa sig frammåt för lite jobbigt å köpa en å en

ja de är näst in till nya kolvar så måst nog testa mig frammåt!
Frågar du snällt på din lokala butik så får du säkert låna med dig ett gäng hem och testa sen lämna tillbaka dom du inte ska ha.