Bestyckning snopro 440

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
märker att min skoter går en aning för fett då den har gått i östersund förut (nu utanför skellefteå).

Är det nån här i närheten som har samma skoter och vet vad jag ska ha för munstycken?

och är det någon som vet vart man kan köpa bestyckningsats för en billig peng?

Sist men inte minst , Är det drygt att ta lös förgasarna på en 440? :p

För problemet jag har är att den bluddrar just innan man ska iväg , så måste nästan pumpa igång den , men när jag väl får upp varven så går den som en klocka.


Sen märkte jag med avgastempen att vänstra cylindern (om man står på skoter och tittar fram över styret) är 30-40 grader varmare än högra,

Är det pga bestyckningen?

Vore tacksam för snabba svar då snön faller :D
 

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
minns inte vad lågfarten skulle vara på snopro 440n jag hade, men jag körde 310 på högfart och de gick bra kring malå iaf :p går säkert köra 300 också. går den fett eller snålt när du måste pumpa igång den? du får plocka lös och kolla vad som sitter och kanske he in original att prova med. enkelt göra på 440 att ta lös förgasarna,.
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
När jag kollar på tändstiften är dom helt svarta , så den går för fett :)

Vart kan man lättast köpa munstycken då? Är det närmaste åf eller går det att beställa eftermarknads? :)
 

UmeRogga

Välkänd medlem
28 mar 2008
260
0
16
Umeå/Boliden
Har bestyckningstabell så du kan få lite riktlinjer om du vill. Dom är ganska lätta att få till på bestyckningen. 310 är för -29 till -18 vid havsnivå. Vet dock att många kör på det. Gjorde jag med i början.
Är på jobbet nu, men kan kolla listan när jag är hemma om du vill?
 

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
okej, då är de inte så konstigt den gick lite fett i fjällen och på påsken. men hade sällan problem att den surade ändå.
Munstycken köper du lite överallt. är vell standard munstycken. så de finns nog lite här och var.
 

stenman_

Aktiv medlem
10 sept 2010
94
0
6
Lycksele
Lånar tråden lite, vad kan hända om skotern går lite för fett? Har nämligen liknande problem som mongolid!:)
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Har bestyckningstabell så du kan få lite riktlinjer om du vill. Dom är ganska lätta att få till på bestyckningen. 310 är för -29 till -18 vid havsnivå. Vet dock att många kör på det. Gjorde jag med i början.
Är på jobbet nu, men kan kolla listan när jag är hemma om du vill?
vore riktigt schysst om du kunde kolla det :)
 

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Lånar tråden lite, vad kan hända om skotern går lite för fett? Har nämligen liknande problem som mongolid!:)
Till dig stenman kan jag säga att du kan gå ne rejält i storlek eftersom du har min gamla. Vet inte om det är bytt något sen jag hade den men jag pillade mkt med det dära innan jag insåg att det tog ca 15-20 min innan skotern blev riktigt varm så den fick bra eftersom den du har är en mod maskin. Jag bytte upp typ 60 i strl helt i onödan upptäckte jag senare...
 

stenman_

Aktiv medlem
10 sept 2010
94
0
6
Lycksele
Har ju inte kvar trimmet på skotern nu mange, den värmenöp för förra ägarn, så allt trim är tage bort typ, har kvar speedwerx topparna iaf och v kitt och så, men inga cyll! så jag vet inte om det är fifflat sedan du hade den, har ju som sagt varit 2 ägare sen dess:)
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Försök att använda samma märke på munstycken när du börjar laborera då ett 300 mikuni munstycke inte alltid motsvarar 300 på ett pirat munstycke. Om jag inte minns helt galet så står storleken på "kortsidan" av munstycket på ett mikuni och på "långsidan" på ett pirat.