Kastar ut en krok och fiskar efter lite allmäna förslag och teorier om hur förgasarna ska/kan ställas in.
Har labbat lite själv, men har ganska lite erfarenhet av bestyckning vilket jag hoppas kunna ändra på.
Vet inte riktigt vart den, från fabrik, är ämnad att gå, kolsvarta stift, nästan så att de är blöta..
Jag åker 100-150 möh, sällan/aldrig när det är kallare än -10, men vill fortfarande kunna dra upp till fjällen utan att behöva oroa mig för att den går snålt.
Har provat att sänka nålarna ett steg, och rattat lite på bränsleskruvarna
- Är dock inte nöjd, stiften är alldeles för ljusa.
Original uppsättningen heter;
Main 420
Pilot 17,5
Mittersta nålclipet
1,5 ut på bränsleskruv
Såvida det nu är en bränsleskruv, kanske är luftskruv?
Förgasarna är Mikuni TM40.
Ge mig information..
Har labbat lite själv, men har ganska lite erfarenhet av bestyckning vilket jag hoppas kunna ändra på.
Vet inte riktigt vart den, från fabrik, är ämnad att gå, kolsvarta stift, nästan så att de är blöta..
Jag åker 100-150 möh, sällan/aldrig när det är kallare än -10, men vill fortfarande kunna dra upp till fjällen utan att behöva oroa mig för att den går snålt.
Har provat att sänka nålarna ett steg, och rattat lite på bränsleskruvarna
- Är dock inte nöjd, stiften är alldeles för ljusa.
Original uppsättningen heter;
Main 420
Pilot 17,5
Mittersta nålclipet
1,5 ut på bränsleskruv
Såvida det nu är en bränsleskruv, kanske är luftskruv?
Förgasarna är Mikuni TM40.
Ge mig information..