bestyckning

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Har samma problem på min -99 700. Ska bestycka ner lågfarten ett snäpp och testa. Original ligger på 38.
 

Thor

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
0
16
Dessa underbara Kehin förgasare, många säger Slp powerpack + "ev boostbootle" +1371g trottelnålar-orginal på 01:ans sks 700 så körde jag iallf på min 99:as sks 700 och den bluddrade inte, mycket rappare med det iallf +mindre bränsleförbrukning.

Läs även här

Och här

Här oxå
 

Ralle77

Välkänd medlem
1 feb 2006
288
0
16
Bjursås
ca18det skrev:
Har samma problem på min -99 700. Ska bestycka ner lågfarten ett snäpp och testa. Original ligger på 38.
Har själv en XC 600 -99 som går kalas med original 38 lågfartsmunstycke. Har 178, resp 182 på högfart. Luftskruven 1 varv och Trottelnål 1370G, mittenläget. Och så BoostBottle.

That's it...går som en GUD..inte en tillstymelse till bludder eller oren drift. Tändstiften kalasfina och den svarar oerhört rappt på gas.
 

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Min gick kalasfint innan jag monterade boostbottle å powerpack. Då gick den fett som satan med originalbestyckning.
 

Ralle77

Välkänd medlem
1 feb 2006
288
0
16
Bjursås
ca18det skrev:
Min gick kalasfint innan jag monterade boostbottle å powerpack. Då gick den fett som satan med originalbestyckning.
Men mina huvudmunstycken är ju INTE original. Däremot lågfarten som är 38 fortfarande. Vore ju konstigt om du skulle behöva gå ner på det munstycket om inte jag behöver. Däremot huvudmunstyckena SKA man gå ner på.
 

Ralle77

Välkänd medlem
1 feb 2006
288
0
16
Bjursås
ca18det skrev:
Jo jo, men huvudmunstycken spelar ju föga in på lågvarven.
Min går inte mer fett på lågvarv än på mellan/hög registren därav att jag behåller 38. Prova hellre att gå ner på soppan genom att ändra trottelnålen. Min återförsäljare sa att man sällan/aldrig ändrar lågfarten, men däremot de andra variablerna.