Jag köpte min första skoter på 10 år till den här vintern. Det blev en Crossfire p.g.a körställningen och teleskopstyret, 163hk och insprutning, skulle vara värsta 800 enligt snacket man hörde men den skulle dessutom gå billigt.
Nu är jag inte lika imponerad längre, körställningen är väl fortfarande bra, men gasvajern har fått en knäck av att dra styret upp och ner så det kan bli lite hängas när man svänger i låg fart.
Den går absolut inte bättre än en Ski-Doo 800r, vilket är en mycket äldre motorkonstruktion, dessutom lyckas kompisen köra sin 2010 Renegade på 2.2 liter milen medans jag aldrig fått min under 3 liter milen.
Det som irriterar mig riktigt är att backen krånglar när jag kört den på öppet släp och den kan dö när man sänker styret. Någonstans är det problem med elen.
Jag körde ut den från varmgaraget på jobbet, spolade av den med varmvattenslang och sen skulle jag köra in den så går den dåligt för att sedan dö efter 15 meter. Sen försökte jag få igång den med någon timmes mellanrum hela dagen men den bara tände till utan att starta. Dagen efter gick den igång på första rycket.
Nu får jag åka med en plastpåse på styret och en handduk under huven när man ska ha den på släp, då fungerar den.
Sen fjädringen, jag får inte till den trots att jag tycker jag provat allt, i knölig led flyger jag som en studsboll medans kompisarnas ski-doos jobbar mycket mjukare och sväljer knölarna bättre.
Sen när jag skulle kolla till främre boggiedämparen så ser jag detta
http://i2.photobucket.com/albums/y18/RiggeZX9/e449c3d7.jpg?t=1326731056
End capen och axeln är helt nernötta.
Jag är så less på den här maskinen nu så hade det inte vart för att jag ska iväg och åka v6 hade jag dumpat priset och lagt ut en annons.
Långt första inlägg men det jag undrar:
Vart ska jag leta glapp/dåligt tätade kablar kontakter?
Hur upplever ni fjädringen, hur har ni ställt in den?
Är min bränsleförbrukning onormalt hög?
Vart beställer man delar utomlands till bra pris med korta leveranstider?
Den har gått 350 mil
Nu är jag inte lika imponerad längre, körställningen är väl fortfarande bra, men gasvajern har fått en knäck av att dra styret upp och ner så det kan bli lite hängas när man svänger i låg fart.
Den går absolut inte bättre än en Ski-Doo 800r, vilket är en mycket äldre motorkonstruktion, dessutom lyckas kompisen köra sin 2010 Renegade på 2.2 liter milen medans jag aldrig fått min under 3 liter milen.
Det som irriterar mig riktigt är att backen krånglar när jag kört den på öppet släp och den kan dö när man sänker styret. Någonstans är det problem med elen.
Jag körde ut den från varmgaraget på jobbet, spolade av den med varmvattenslang och sen skulle jag köra in den så går den dåligt för att sedan dö efter 15 meter. Sen försökte jag få igång den med någon timmes mellanrum hela dagen men den bara tände till utan att starta. Dagen efter gick den igång på första rycket.
Nu får jag åka med en plastpåse på styret och en handduk under huven när man ska ha den på släp, då fungerar den.
Sen fjädringen, jag får inte till den trots att jag tycker jag provat allt, i knölig led flyger jag som en studsboll medans kompisarnas ski-doos jobbar mycket mjukare och sväljer knölarna bättre.
Sen när jag skulle kolla till främre boggiedämparen så ser jag detta
http://i2.photobucket.com/albums/y18/RiggeZX9/e449c3d7.jpg?t=1326731056
End capen och axeln är helt nernötta.
Jag är så less på den här maskinen nu så hade det inte vart för att jag ska iväg och åka v6 hade jag dumpat priset och lagt ut en annons.
Långt första inlägg men det jag undrar:
Vart ska jag leta glapp/dåligt tätade kablar kontakter?
Hur upplever ni fjädringen, hur har ni ställt in den?
Är min bränsleförbrukning onormalt hög?
Vart beställer man delar utomlands till bra pris med korta leveranstider?
Den har gått 350 mil