Betterboards/Sno-Eliminators?

Ska jag montera Betterboards/Sno-Eliminators?

• Ja

Röster: 19 86,4%
  • Nej

Röster: 3 13,6%

• Totalt antal som röstat
    22

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jag är riktigt sugen på att montera Betterboards elr Sno-Eliminators på min Mountain Cat 600 2002. Men är inte helt säker på om det är värt att göra de då jag troligen förlorar nåra tusenlappar i värdet vid en försäljning när det väl kommer till de.

Så hur ska jag göra, montera elr inte?

Gärna med en motivering till varför du röstade som du gjorde.

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Om du monterar dem snyggt o seriöst skulle jag inte anse att du bör förlora nåt större värde, det är ju inte exakt den skoter som gammelgubben bortibyn ska köpa kanske. Så bör inte vara nåt problem. Man kan ju inte skita i att fixa skotern som man själv vill ha den för att nån ev senare ägare inte vill ha den så.

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Ska forumet välja åt dig?
Hade jag varit dig så hade jag tänkt såhär: "Ok, jag lär/kan förlora några tusenlappar på att göra såhär, men är det värt det med tanke på förbättrad körbarhet och komfort?"

Eller med andra ord. Räkna med att du förlorar dessa pengar och bli sedan överraskad över att du inte gjorde det.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ja det ska du. Om man tänker så så ska man inte äga en skoter. Du förlorar pengar för varje mil du kör.

Du måste ju fixa till den så som du vill ha den medans du äger den.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Nej, hade inte tänkt att forumet ska välja åt mig. Har nästan bestämmt mig för att göra de :) Nu gäller det bara att bestämma sig för Betterboards elr Sno-Eliminators och hitta en billig bra leverantör.