big pipe

husqvarna

Medlem
19 jan 2010
34
0
1
hur bra går en lynx rave big pipe x.Bränsle förbrukning.Framkommlighet i lössnö.Om den upp levs som tung och klumpig.Om den är lätt att få upp på rullen.

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
jag har en enduro 583 men det är ju samma chassie, jag tycker inte att den är tung att leka med och den går ändå hyffsat utanför leden för att vara en kort från dom åren. bra fjädring och boggie är det också. g-typen är ju kända för att vara slitstarka.

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
jag har en enduro 583 men det är ju samma chassie, jag tycker inte att den är tung att leka med och den går ändå hyffsat utanför leden för att vara en kort från dom åren. bra fjädring och boggie är det också. g-typen är ju kända för att vara slitstarka.
dom kallas för JÄRNHÄST!!! och de är dom ochså...

- Bränsle förbrukningen tycker ja inte är så farlig för en sån passa "gammal" skoter. De beror och lite på tummen hur mycke den drar...
min 494 drar 1,5 l/m när man kör som vanligt efter led... men Big Pipen kan vell dra mellan 2 - 3,5 l/m tror ja...

- Framkomlighet kan du fråga Polarisindy400 för han har inte råd att förlänga sin så han har Original... :p äh skojja bara, de har han säkert...
Jag har förläng och höjjt min och ja tycker den tar sej fram riktigt bra bara för att vara 345 lång...

- Om den upplevs tung, de gör den inte, iaf inte för mej...
men Big Pipe är vell en 670 så de KAN vara LITE tyngre pga motorn, men då är de ju bara gas lite så kommer den upp igen:D

- vet it om de går på rullen, men inte iaf me original mattan...
men om du skulle dreva ner 2 kugg och minnst 32as matta, så skulle den no lätta på skidorna lite:D

alexanaje

Välkänd medlem
1 feb 2010
272
0
16
örnsköldsvik
Har för mej att de bara va stål chassie till 97 och sen upp från de så är de alu va de på min bigpipe iaf. Jo rullen kan du köra hur mycke som helst av, låg jämt med brorsans enduro 700 -01 på sjön och han hade en 38 och jag hade en 30.

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Har för mej att de bara va stål chassie till 97 och sen upp från de så är de alu va de på min bigpipe iaf. Jo rullen kan du köra hur mycke som helst av, låg jämt med brorsans enduro 700 -01 på sjön och han hade en 38 och jag hade en 30.

96 kom alu chassie på lynx. alla modeller som är nyare än 96 har alu chassie.

angående framkomligheten så går den hyffsat för att vara en sån gammal skoter som är kort men den är ju ingen mountain.