Bilder på en yamaha.

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Vet inte hur noga du vill ha, men bläddre igenom på blocket så hittar du tror jag användbara bilder. Är ju bara att spara ner & zooma om inte det skulle räcka.

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
tack för bilderna.
Tror ni att det går att få på en styrhöjjare på den?
Yes det går, både ställbar och blockhöjare, men köp en blockhöjare och använd buddystyret som sitter på, då blir det nog ganska högt. Men styrstången är nog ganska klen, så banka in ett järnrör eller nått i den!

AlexanderB

Välkänd medlem
30 nov 2007
162
0
6
Stockholm
Yes det går, både ställbar och blockhöjare, men köp en blockhöjare och använd buddystyret som sitter på, då blir det nog ganska högt. Men styrstången är nog ganska klen, så banka in ett järnrör eller nått i den!
Var kan jag få tag på en bra blockhöjare då ?

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Var kan jag få tag på en bra blockhöjare då ?
På rinab tex, annars kan du göra en själv om du inte har tummen mitt i handen ;) Bara ta och mäta mellan alla hål och ta en bit oxylit, stål eller nått och märka ut. Sen borra och sätta under styrfästet =)

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Du kan tom göra en egen. Det är ju samma "saker" som håller fast styret som de de flesta andra maskinerna. Jag gjorde en egen höjare utan problem.
Skicka ett PM om du vill veta mer om det. Annars så passar en vanlig blockhöjare/ställbar!