REVare
Semi PRO Member Reg.datum: Sep 2007
Sv: Arctic apv olja till totaltek 800
--------------------------------------------------------------------------------
Citat:
Citerar brainstorm
Jamen de e ju toppen att du står bakom ALLA oljor på marknaden o i princip alla motorhaverier också..utifall det uppstår en situation!!Det är ingen myt..men väldigt sällsynt...skrev ju det också!
Men de e ju inte kul om man rekomenderar ngn att göra si..bara för att det aldrig hänt just dig eller mig tar det ju inte bort faktumet att möjligheten finns...det e ju bara å fråga vilken olje tillverkare som helst så får du svaret!nog bättre innan du hasplar ur dig att så e fallet
jag blandar också oljor!..men inte hipp som happ....men de e ju jag de..mitt ansvar liksom
Och bara för att göra saker rätt...sooooom vanligt..JA det är fakta och detta existerar...pööööönkt slut!
Japp har härmed tagit på mig ansvaret för all värdens olyckor och farsoter, bara man kan bevisa att de beror på att man blandat 2t olja
Frågar man ett visst oljebolag om deras olja får man till svar att deras olja är den bästa och att man inte ska använda någon annan sort. Det svaret tycker jag man ska ta med en nypa salt för om vidare frågar om den går att blanda med andra oljor säger dom att det går bra.
Har jobbat åt en av de stora olje och bensin jättar som vi har i Sverige och på en av våra fortbildnings kurser, sa på en direkt fråga, en av föreläsarna (utvecklings chefen och kemisten på detta bolag) att det finns en överenskommelse mellan oljejättarna att alla oljor ska vara fullt blandbara med varandra. Förutsatt att man blandar samma typa av olja givetvis, man får ju inte blanda ex. 4t olja med 2t.
Sålunda finns det inga oljor som kan "skära sig" om man blandar, detta är en myt som inte har med fakta att göra. Punkt
Och du, om du kan visa med fakta och kunskap på att det finns oljor som inte kan blandas skulle jag vara mycket glad över den kunskapen, fram till dess är det kemisten på kursen som får vara den som råder mig. Sen får alla givetvis göra som dom vill om det räddar nattsömnen, men att självsäkert hävda att det är si eller så tycker jag att man bör ha lite kunskap i botten också och inte bara tro en massa. Punkt igen