Ryker. Ja, men faktiskt inte mer än många oljor från macken. Ex.vis Preem/Texaco helsyntet (för 150 kr/litern) ryker och luktar betydligt värre.ryker mycket och fryser till is om det blir riktigt kallt
Hur är det med lukten på biltemas olja?Ryker. Ja, men faktiskt inte mer än många oljor från macken. Ex.vis Preem/Texaco helsyntet (för 150 kr/litern) ryker och luktar betydligt värre.
Fryser. Ja då måste du haft dunken liggande i flytande kväve. Så det vet jag inte vad du fått det ifrån att den fryser till is?
Ok, tackar för infon!En sak man bör kolla själv är hur seg oljan blir i -20 för om den blir segare än de flesta andra oljer så är det en motorfara utan dess like!! Oljeinjektormunstyckena är svintrånga och kräver lättflytande olja för att pumpen ska orka ge rätt mängd vid - grader.
De är lätt att göra en rinntest genom att sopa in både biltemaoljan och en eller flera andra kända märkesoljer i frysboxen i ett dygn. dagen efter leker man med oljerna och då ser man enkelt hur seg biltemaoljan blir.
Blandar man i tanken kan man köra på fett så då behövs ingen frysrinntest.
Jag personligen skulle inte tordas köra Biltema för jag vill veta vart oljan kommer från för bolag så man kan goggla även utomlands hur bra oljan är. Kör man Biltema olja får man själv och fåtal andra svenskar avgöra om olja är säker och de kan bli dyrt och tar många år att komma fram till.
hade den ute då det var riktigt kallt -36. men då är det ju heller inte så ofta man vill köra när det är så pass kallt ute. =)Ryker. Ja, men faktiskt inte mer än många oljor från macken. Ex.vis Preem/Texaco helsyntet (för 150 kr/litern) ryker och luktar betydligt värre.
Fryser. Ja då måste du haft dunken liggande i flytande kväve. Så det vet jag inte vad du fått det ifrån att den fryser till is?
Enklare att läsa produktdatabladet.En sak man bör kolla själv är hur seg oljan blir i -20 för om den blir segare än de flesta andra oljer så är det en motorfara utan dess like!! Oljeinjektormunstyckena är svintrånga och kräver lättflytande olja för att pumpen ska orka ge rätt mängd vid - grader.
De är lätt att göra en rinntest genom att sopa in både biltemaoljan och en eller flera andra kända märkesoljer i frysboxen i ett dygn. dagen efter leker man med oljerna och då ser man enkelt hur seg biltemaoljan blir.
Blandar man i tanken kan man köra på fett så då behövs ingen frysrinntest.
Jag personligen skulle inte tordas köra Biltema för jag vill veta vart oljan kommer från för bolag så man kan goggla även utomlands hur bra oljan är. Kör man Biltema olja får man själv och fåtal andra svenskar avgöra om olja är säker och de kan bli dyrt och tar många år att komma fram till.