Blöddrande Vertical Escape 600 -04

Meken

Välkänd medlem
20 apr 2006
102
0
6
Örnsköldsvik
Jag har lite problem med blödder på låga varv med denna maskin. Det sitter slp slutburk på och vad jag vet är den inte ombestyckad, ska den vara det? Märker ingen skillnad på hög höjd eller havsnivå. Får man bara upp varven drar den ut fullt, men hur lätt är det då man halvt sitter fast?? Vad är original bestyckningen och vad bör man byta till? Eller finns det andra tips? Förutom detta "lilla" problem går den ju som ett skållat troll.:)

Tacksam för svar/kommentarer
 

xc60098a

Välkänd medlem
1 jan 2000
302
0
16
Lyft förgasarnålarna ett clip..

borde göra underverk..

annars skruva ett kvarts varv ut eller in på luftskruven börja där..

återkom om det inte blev bra..
 

Meken

Välkänd medlem
20 apr 2006
102
0
6
Örnsköldsvik
Kanske ska prova det. Du tror inte på att byta lågfartsmunstyckena? Återkommer efter prov, blir väl en tur till helgen.
 

rapich

Välkänd medlem
26 dec 2009
226
0
16
östersund
Lyft förgasarnålarna ett clip..

borde göra underverk..

annars skruva ett kvarts varv ut eller in på luftskruven börja där..

återkom om det inte blev bra..
är det inte bättre att sänka nålen ett hack om den blöddrar?

mvh/mattias
 

Trento

Ny medlem
26 dec 2010
2
0
1
vilhelmina
har samma problem med min vertical escape 800 -04, den bluddrar som fan på låga varv och tempmätaren kan börja visa att den fortfarande är kall efter att man kört en stund. ska prova byta lågfartsmunstycken nästa gång jag ska köra. orginal så hörs dom vara väldigt fetbestyckade och man kan vinna ca: 10 hk bara på att bestycka om dem
 

Love

Aktiv medlem
15 dec 2010
90
0
6
Bollnäs
Vad har du för färg på stiften när du har åkt ett tag på lägre varv? Min bluddrar också på lägre varv men på min är reedventilerna trasiga,spruckna/gått bitar ur dom,antar att det är därför som min bluddrar. Kan vara värt att kolla(om du inte redan gjort det) så du inte står där med snålt bestyckad maskin!
 

Meken

Välkänd medlem
20 apr 2006
102
0
6
Örnsköldsvik
Just nu har jag bytt kolvar, packningar och monterat dit slutburk. Få se om blöddret fortsätter... Jag har hela och fina reeds. Tycker inte att bestyckningen är fet på 600:an. Jag provade med luftskruvarna och det blev ingen skillnad förra vintern.