Blinkande lyse, sks 800

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.383
173
63
Offerdal, Jämtland
En kompis har en 2016 800 sks som började krångla nu på eftermiddagen. Lyset börjar blinka så fort han börjar gasa. På tomgång lyser det med fast sken. Högst irriterande när det blir mörkt.

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.383
173
63
Offerdal, Jämtland
Sprayade lite 5-56 i kontaktstycket som tas isär när huven ska av och då slutade det blinka. Ägaren får trycka i lite elektronikfett där så blir det nog bra. Just det kontaktstycket så faktiskt lite undermåligt ut. Inget jag skulle montera på ett fordon som vistas i fuktig miljö.

Man kan inte lämna in för minsta lilla sak om man kan fixa det själv tycker jag. Dels skulle ju en dag med kanonåkning försvinna och sen ockuperar man verkstaden med skitsaker när de kan göra vettigare saker istället (tex montera ihop nya maskiner så de levereras i tid....sambon till hon med sks:en väntar på en pro rmk som skulle ha levererats förra veckan).

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.383
173
63
Offerdal, Jämtland
Kan ge lite uppdatering. Maskinen lämnades in till verkstad men de hittade inget. Ägaren nämnde detta för en annan fd polarisverkstad som tyckte att det var ju konstigt att de inte informerade om att kontakten som jag sprayade tydligen skulle vändas åt rätt håll för att inte fukt skulle rinna in i den samt smörjas med elektronikfett...mer eller mindre standardfel tydligen...Jag vet inte men det känns som att fett borde räcka. Borde förövrigt vara standard i alla kontakter på alla skotrar. Så enkelt sätt att få det hyfsat vattensäkert och korrosionsfritt. Kan även tillägga att dagen det uppstod var det väldigt mycket tösnö. Fast å andra sidan så var motorrummet tomt på snö pga detta så jag är lite brydd ändå varför det uppstod men det kan ju vara vattenånga.