Blinkande templampa/Felkoder SRX-00

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Ute och testat lite SRX-Gtype idag.
Funkar fint. skidres och fint klipp :rock:
MEN...
Temp lampan blinkar en blinkning med 5-6sek mellan rum.
Några förslag på fel?
00ans motor och kabelstam

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Nu blinkar lampan som den ska (Tre gånger vid uppstart)
Det farliga fel elektroniken varnade för
*trummvirvel*

Vredet för hantagsvärmen var inte inkopplat!!!

Jag som tom. var nervös över att de skulle va jobbigt.

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Ibland ska man väl ha flyt oxå...
Oftast brukar det ju vara så att man tycker att det är ett skitfel och huxflux smäller motor låda eller nått annat vitalt

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna
Är det inte oljelampan som ska blinka tre gånger vid uppstart? Min gör det iaf, är en -98. Kanske är annat på -00....?

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Är det inte oljelampan som ska blinka tre gånger vid uppstart? Min gör det iaf, är en -98. Kanske är annat på -00....?

Den ska blinka 3ggr vid uppstart, sen om det är nåt fel så blinkar den med olika intervaller beroende på vilket fel det är. Som tur är så är det ju inte fel så ofta....:rolleyes:

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Saxat från yamaha rephandbok SRX 700 00-02
"When more than one problem is detected, the water temperature indicator light flashes in the pattern of
the lowest numbered problem. After that problem is corrected, the water temperature indicator light
flashes in the pattern of the next lowest numbered problem. This continues until all of the problems are
detected and corrected."
Exakt samma text återfan jag i 98-99års repbok. kolla så inte din oljelampa bytt plats med vatten lampan.

_Tobbe_

Välkänd medlem
10 aug 2007
426
0
16
Ljusdal
Den ska blinka 3ggr vid uppstart, sen om det är nåt fel så blinkar den med olika intervaller beroende på vilket fel det är. Som tur är så är det ju inte fel så ofta....:rolleyes:

varnar oljelampan för fler sker än oljan när den blinkar? Jag ringde på en SXR 600 -00 idag och han nämde att oljelampan blinkar till ibland fast det finns olja.