Hallå! tämpamätaren på 440:in har börjat blinka lite dåochdå, börja igår kväll på väg hem efter dagens tur, kan börja lysa lite titt som tätt sen om man tex håller 5-6000 rpm så slocknar den IBLAND, eller ställer den på tomgång så slocknar den vissa gånger, eller om man drar på full rulle, kylarvätska finns så det räcker. kan även tillägga att när man startar så hör man att det bubblar lite i kylarn där bak och det borde väll betyda att vattnet pumpas runt? eller? sen om lampan börjar lysa konstant och ej vill slockna och man kör åt sidan och stänger av, kännder man då på cylindrarna så är dom den temperatur att man kan hålla handen på dom utan att "bränna" sig. så det känns inte som han går varm igentligen? kan även tilllägga att efter att varit ute idag och skulle in och äta så lyste lampan konstant så jag stängde av skotern i sin ordning och gick in och åt, efter 30-40 minuter så tänkte jag se hur långt jag kom innan lampan börja lysa igen då den bör ha svalnat lite, han kanske en 30 meter max.
Så till frågan? vars ska jag börja felsöka? blev en otroligt lång text men hoppas någono orka läsa igenom det och kan ge något vettigt svar
Tack på för hand MVH Andersson
Så till frågan? vars ska jag börja felsöka? blev en otroligt lång text men hoppas någono orka läsa igenom det och kan ge något vettigt svar
Tack på för hand MVH Andersson