Bluddrande f5

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Hej!

Skrev tidigare ang att min skoter var slö i början (då hade jag inte kört långtur).
Idag var vi ut ett par mil och när jag åker iväg bluddrar den bara istället för att braka iväg i ett väldans tempo. Den verkligen accelerationen kommer vid ungefär 7500-8000 varv då den går som ett spjut.
Det är ganska irriterande på led när kompisarna åker iväg på långraka och när jag väl är nöjd med accelerationen så kommer det en tvär kurva.

Det borde vara lågfartmunstyckena som någon nämnde i min tidigare tråd? Byta ut dessa till ett snäpp större kanske?

Mvh

risen

Välkänd medlem
11 jan 2009
190
0
6
Bodbyn
Hej!

Skrev tidigare ang att min skoter var slö i början (då hade jag inte kört långtur).
Idag var vi ut ett par mil och när jag åker iväg bluddrar den bara istället för att braka iväg i ett väldans tempo. Den verkligen accelerationen kommer vid ungefär 7500-8000 varv då den går som ett spjut.
Det är ganska irriterande på led när kompisarna åker iväg på långraka och när jag väl är nöjd med accelerationen så kommer det en tvär kurva.

Det borde vara lågfartmunstyckena som någon nämnde i min tidigare tråd? Byta ut dessa till ett snäpp större kanske?

Mvh
Har du inte EFI på din maskin då ska du inte oroa dig för munstyckerna då du inte har några..
Men kolla som sagt stiften och kolla så den går på båda cylindrarna en början svårt att säga på rak arm bara.

Erik G

Välkänd medlem
5 okt 2008
262
3
18
Storuman
Som de står i profilen är de en -04 och då är de förgasare på den. antar att de är den som de pratas om

men som sagt kolla stiften hur dom ser ut