Bluddrande Pro x2 600

holm_

Välkänd medlem
27 okt 2005
107
0
16
Umeå
Har problem med att skotern bluddrar, den bluddrar speciellt mycket när man burkar eller reser. Alltså när skotern in är plan.

Jag har rengjort förgasare, bytt stift, sen gick jag ner från 440 till 430 för att stiften va svart me 440. Men nu såg jag att med 430 att han går lite magert. Gav hur som helst inget resultat på bluddringen när jag bytte stift eller rengjorde förgasarna.

Någon som vet om det är ett vanligt problem att dom bluddrar?

Tacksam för svar!

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
42
Boden
Hade då inga problem med sånt på den jag hade trots långa rullekörningar så gick den rent å fint.

Kollat i vilket skick dina nålventiler är? Kan ju vara så att dom inte vill hålla riktigt tätt när skotern börjar luta å nåt håll?

holm_

Välkänd medlem
27 okt 2005
107
0
16
Umeå
Hade då inga problem med sånt på den jag hade trots långa rullekörningar så gick den rent å fint.

Kollat i vilket skick dina nålventiler är? Kan ju vara så att dom inte vill hålla riktigt tätt när skotern börjar luta å nåt håll?
hmm, nålventiler? vet ju va nålarna är me nålventiler? :p

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
42
Boden
Nålventilerna sitter i flottörhuset på undersidan av förgasarna dom stänger bränsletillförseln när huset är fullt för att sedan öppna igen när de behövs mer bränsle. Dom gör så att förgasarna inte flödar över med soppa när du får tryck från pumpen.