Blueprintning

tomtrick

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
Finns det någon bra firma som utför blueprintning av motorn & variatorerna ?.Jag undrar oxså vad det kostar ungefär.Jag hade en gammal wildcat 700 AWS som var blueprintad(gjort av förre ägaren).Skotern gick suveränt bra, och var otroligt bränslesnål 1.8-2.3(Led o hårdkörning).Det måste ju va värt varenda öre att Blueprinta...trots att det säkert kostar en hel del.BRA TRIMNING o hållbarheten förbättras oxså.

tomtrick

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
Jag menar ballansering av MOTORN o VARIATORENA! Jag undrade om någon visste vart man kunnde skicka grejerna o utföra detta.

Tacksam för svar/tomtrick

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
Vevaxelbalansering (och för den delen riktning) kan vilken motorrenoveringsfirma som helst göra. Det brukar vara säkrare att anlita någon lokal firma än att skicka till nån okänd långt bort.

När det gäller balansering av variatorer brukar man behöva ett mellanstycke mellan variatorn och balanseringsmaskinen, de flesta renoveringsfirmor brukar ha gjort i ordning ett sådant.

Att jämföra kolvvikter och bearbeta kolvarna till samma vikt gör man själv med brevvåg och slipstift. Se till att bara slipa på ställen som uttryckligen är avsedda att slipa ner för balansering, det brukar stå i verkstadshandboken.