Bo i fjällen?

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
Om ni fick flytta till fjällen, var skulle det bli?

Förutsättningar är att det finns en väg i närheten, någon slags affär, och inte alltför långt bort till arbete och det sociala livet.

Givetvis ska det vara mycket skotervänligt!!

Kom bara å tänka på det, vore bara skojj å veta :bigsmile:

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Borgafjäll utan tvekan.
Men arbete som ger tillräckligt med pengar kan man nog glömma däruppe.
Hade jag haft pengar så hade jag nog köpt Björnidet(campingen) som är till salu.
Som sagt drömma kan man.

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Borgafjäll har man ju bott i och skulle va kul att flytta tillbaks:) men nu ska man till åre, kanske inte direkt är "fjällen" men det är ju iallafall ingen storstad:)

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Fjällen + arbete + socialt liv, du skämta oss aprillo? ;)

Det är väl faktorn arbete som är svårast. Och socialt liv, om man med det menar....brudar... ;)

Men för att svara på din fråga: Åre?

Last edited:

plontas

Välkänd medlem
5 feb 2009
188
0
6
Jag flyttade från stockholm till borgafjäll för en massa år sedan, så jäkla skönt att bara kunna dra igång skotern och sticka ut och köra när man vill.

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.194
69
48
Skellefteå
Om det skulle finnas fjäll i jörn, skulle du flytta dit då?
Nä, eftersom att denna tråd handlar om vars i fjällen man skulle vilja bo om man hade möjlighet till det. (och så vill jag inte ha galna grannar som jagar mig ner för trappan med svärd)

Jag har inte möjlighet att flytta någonstans eftersom att jag går i årskurs 9 på grundskolan, men min familj har stuga i Laisvall och jag trivs bra där, och ja, jag har varit i Ammarsnäs, Hemavan Tärnaby, Jäckvik mm.

I Laisvall slipper jag poliserna och dessutom så finns fördelen att det inte är skoterförbud utanför lederna som det är i alla byar i Västerbotten, och i Jäckvik så är fjället Pieljekaise en Nationalpark så där är också körningen begränsad.
Vougga skulle jag mycket väl kunna tänka mig att bo om jag haft möjlighet,

Bara för att jag säger att jag skulle vilja flytta till Laisvall betyder inte det att jag kommer göra det, eller?
Skulle det vara mer okej för dej om jag sa att jag ville flytta till Adolfström eller Gautosjö?

Nog med ot.

plontas

Välkänd medlem
5 feb 2009
188
0
6
Alla snackar om Borgafjäll. Kan nån ge mej en hint om var ungefär det ligger? :)
Enklast är att du söker på Borgafjäll på hitta.se eller nån annan kartsida. Men enkelt sett kan man säga att det är 32 mil rakt västerut från Umeå.