boggi inte horisontellt ?

fjo1

Medlem
20 okt 2009
20
0
1
Delsbo
Hejssan första tråden då!

Jag sänkte boggi bak därav högre skoter bak.

Men nu tar bara mattan i längst bak enligt bild.

boggi.jpg

Är det bara att borra nya hål i chassiet fram för att få ner den ~4cm ?

När jag isf lossar fram kommer den smälla upp eller ska man spänna ihop nått?

Tack hej leverpastej:cool:

btw drog första åkturen igår :p fan va roligt!
 

Attachments

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Nu är det ju så att skotern fjädrar ihop, först och främst bak, om du ställer dig på den...Men du har kollat resultatet av detta?
 

fjo1

Medlem
20 okt 2009
20
0
1
Delsbo
jaha du menar att den kanske lägger sig horisontellt, det ska ja kolla ikväll mennär jag körde igår märkte jag av det enorma skidtrycket :p
 

fjo1

Medlem
20 okt 2009
20
0
1
Delsbo
( kanske ser ut som en 1cm dynan ) men som du borde se så finns det ingen dyna :) Men jag håller på att bygga ihop den, letar bara någe bra material.
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Det går inte släppa ner framändan med hjälp av att släppa lite på balataremmen? Eller är främre dämparn för kort för det?
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.478
384
83
Malå/Adak
Den där boggin är okopplad har jag för mej, så vad som händer när du kliver på den är att bakre saxen viker bak sej och boggin fjädrar in bak så den står plant. Och på den typen av okopplade boggis så gör just denna rörelse nästan ingenting i dämparslag och fjäderrörelse så denna infjädring går väldigt lätt. Så i praktiken har du nästan inte åstadkommit ett enda dugg med utflyttningen........ Jag skulle nog flytta tillbaks den till orginalhålen, den funkar bäst där.
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Flytta ner den fram ca hälften av det du flyttade bak. Du kommer att nöta ner slidesen fort som tusan som det är nu. Lärt mig den hårda vägen..