boggi problem

pangpung

Medlem
11 jan 2010
29
2
3
Nu när snön äntligen kommit så skulle man ut och prov köra lite med ungarna men kom inte lång utan de började knacka och knorra i boggin låter som om de kommer från höger sida.Ljudet blir högre om man har nån bak.Har byt fjädrar och slids i sommarkoter de handla om är en ski.doo gt 583 -97 nån som kan ha nån lite ide vart jag ska börja leta?

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Kolla så inte slidsena sticker ut utanför boggi skenan bak vid vändhjulena. så kan det bli ett j****a oliv. Jag har fått för långa som jag fick kapa till.

Men skulle tro du inte linjerat mattan så den ligger mot eftersom du sägr det bara är en sida.

Och kolla så du inte monterat fjädrarna fel så det är en fjäder som ligger mot

pangpung

Medlem
11 jan 2010
29
2
3
Slidsen är snara 1cm för kort järnet tittar fram lite så där är inte problemet men skulle kunna tänka mig att de är mattan som jag inte får i linje men tycker den flyttar sig inget hur mycke jag än skruvar.
Hur blir de om jag vill flytta ut matta längre från slidsen på höger visst blir de att släppa efter höger då?
Fan de är snart 15år sen jag skruvade i en skoter sist men då körde jag yamaha också =)
Ski-doon har bara gått och gått tills JAG pillade i den =(

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Spänner du på en sida så klättrar den mot andra sidan.

Alt slacka på den sida du vill få mattan att klättra emot.

pangpung

Medlem
11 jan 2010
29
2
3
Tack för snabba svar de blev en stund i garaget nu ikväll så de löste sig de var mattan som inte var i linje