Boggidämpare Edge 500 01?? :S

l0nnman

Välkänd medlem
28 nov 2010
274
0
16
Hudiksvall, Sweden
Hejsan.
På tjejens skoter, som då är en edge 500, 2001 årsmodell så har bakre boggidämparn säckat ihop, det satt en fox gasdämpare på skotern, men jag beställde en snopro från duells, som skall ersätta orginal dvs. max 368mm.
MEN foxdämparen är ca 420mm cc infästningarna, så den nya dämparen når ju inte upp till fästet?, så hur fan löser jag detta?
fint som smör om någon hade bra lösning och svar :)

Mvh Daniel

prox_600

Välkänd medlem
25 jan 2011
118
0
6
Gällivare
skickar tillbaka sno pro dämparen, antar att det är samma skit som deras kolvar :S men renovera foxdämparen ;) mina är ny renoverade och omschimsade för hårdare fjädring :p

l0nnman

Välkänd medlem
28 nov 2010
274
0
16
Hudiksvall, Sweden
kollar jag på duells snopro dämpare så är den som är till edge max 368mm.. kollar jag på rekomendations listan på engmans dämpare som dom även säljer så är engmans dämparen 425 max, vad bra att Duells säljer 2st olika dämpare, till samma maskin, som är ca 6cm olika längder på :S

l0nnman

Välkänd medlem
28 nov 2010
274
0
16
Hudiksvall, Sweden
orginal vet jag inte om det är, men det är en fox dämpare som satt där, den är 420mm utsträckt. skilljer ju så otroligt i pris på en engmans dämpare, alternatift hur mycket kostar det att renovera en dämpare då? och vart vänder man sig?
Mvh

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Som skrivet i föregående inlägg så skicka tillbaka sno pro dämparen och renovera den du har.
Byte av bara olja å gas brukar gå på mellan 3-500kr kan bli mer om de behövs bytas nån tätning. Dyraste renovering jag gjort på en Fox blev 750kr inkl. byte av alla tätningar.

Dom flesta firmor som håller på med skoter/cross kan nog hjälpa dig med detta.