Boggie dämpare? Enduro -98...

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Mina dämpare i boggien börjar vara slut, så hade ja tänkt renovera dom...
Vad brukar dom ta för att renovere dom?

Men ja undrar bara vad den främre dämparen är för nå, ja har tittat när ja bytte matta men jag hittar inge...

För den bakre är ju WP, är den främre ochså WP då eller:hmmmm:

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
betalade 500 per dämpare för renovering + en hundring för omschimsning... är du säker att du har renoveringsbara dämpare, vet inte hur vanligt de var förr, men skotern börjar ju va några år nu...

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
betalade 500 per dämpare för renovering + en hundring för omschimsning... är du säker att du har renoveringsbara dämpare, vet inte hur vanligt de var förr, men skotern börjar ju va några år nu...
ja de är ju inte underligt om dom börjar vara lite slut för dom är ju ändå 12 år...

ja men den bakre WP dämparen är vell renoveringsbar?

De kan vell inte vara så att den främre boggie dämparen är samma som fram dämparna (Ryde FX oljedämpare som är orenoveringsbara)

Men isf blir de nya dämpare om dom inte går att renovera...

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Har faktiskt ingen aning om va de sitter för dämpare i din skoter, så kan inte svara på om dom är renoveringsbara eller inte, tänkte bara på om du kollat upp om de är möjligt att renovera dom... Du kan ju kolla på dämparna om du ser en liten skruv i nedre änden, har du den så går dom å renovera.

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Har faktiskt ingen aning om va de sitter för dämpare i din skoter, så kan inte svara på om dom är renoveringsbara eller inte, tänkte bara på om du kollat upp om de är möjligt att renovera dom... Du kan ju kolla på dämparna om du ser en liten skruv i nedre änden, har du den så går dom å renovera.
De finns en sån skruv på WP dämparen, men ja vet inte på de främre för de är ett plast skydd på den...

Är de ingen som vet vad de är för dämpare fram i boggien?

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Om man skulle byta dämpare, vilket märke skulle ni rekomendera?

Engans, Öhlins, Fox osv...

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Akta dig för Fox. Skitdämpare om jag får säga vad jag tycker.

Finns alltså bara 2 märken om du frågar mig, och dom har du redan nämnt. Köp den av dom du får tag på till rätt pris, oavsett vilken. Se till att den är renoverad, iaf ny olja och gas, innan du monterar den...