boggie funderingar formula plus 91a

krukan

Aktiv medlem
27 sept 2005
52
0
1
Vännäs
tjenare jag har en gammal formula plus 91a och jag funderar på att sätta dit en zr boggie från en 94a det är nämligen så att en kompis har en billigt har inte kollat på den än men jag tänkte höra om den boggien är bredare så att säga om fästena går innanför tunneln eller om jag måste bygga om mycket? eller om jag ska försöka få tag i en annan ski-doo boggie istället som fungerar bra?

krukan

Aktiv medlem
27 sept 2005
52
0
1
Vännäs
ja juste så äre men det borde väl gå att göra distanser så den passar? hur vill man ha attackvinkeln igentligen? vill kunna köra i lite puder och efter leden ska man gå efter nån tumregel eller så?

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Attackvinkeln finns det hela böcker skrivna om. Läste på nåt forum där de konstaterade att x grader var optimalt för lössnö. Jag kommer inte ihåg vart jag läste det eller hur mkt x är men .... Sök och du skall finna. (Amerikanskt yamaha forum kan det ha varit ..)

Dumt inlägg för jag svarar egentligen inte på någonting ...

krukan

Aktiv medlem
27 sept 2005
52
0
1
Vännäs
okej men då ska jag försöka forska lite i det där å ordna det där.
ska försöka också att bygga om framvagnen så att jag får dubbla a-armar istället för orginal boggien är ju inte den bästa heller men hur är det där men fullblocks matta är det värdelöst i lössnö eller funkar det bra?

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Inget är omöjligt men sätta A-armar på en Formula plus tror jag är riktigt svårt. Det har diskuterats i några trådar och "de som vet mkt" har fördömt hela iden.

Boggien kan du byta ut mot i stort vilken boggie du vill som sitter i en 38as tunnel.

krukan

Aktiv medlem
27 sept 2005
52
0
1
Vännäs
ja det kanske är att ta vatten över huvet men boggien ska ialf bytas sen får man väl se om man kanske kan höjja den lite fram eller så. jag tror jag ska handla zr boggien och använda den för den är nog inte så tokig för den pengen jag får den för så