Boggie problem och en till fråga

Rotax454

Välkänd medlem
12 dec 2008
384
0
16
Älvdalen
Hej!

1. Köpte en ny boggie till min Lynx cobra racing, en C7 boggie från en mach z 583 och undrar åt vilket håll saxen ska vara? Har den "framåt" nu. Dämpar ingenting i bakre dämparna. har letat efter bilder på andra skotrar med den boggie men det syns inte så bra.

2. Vad kan det vara ifall skotern går som om det vore ett "turbo laddtryck" när man åker i djupsnön. Seg i början men sen går den som bara den. :p

Här syns det hur jag menar jag satte saxen. :)

Rotax454

Välkänd medlem
12 dec 2008
384
0
16
Älvdalen
Saxen ska vara bakåt, de där blir alldeles fel = Stum...
Jag provade lite idag, det gick absolut inte att få till det så den var böjd bakåt. När man satte i skruvarna och släppte ner boggien ställde den sig saxen lodrätt, och ville bli böjd framåt.
Jag gjorde ett hål och satte dämparna så dom låg lite mer lodrätt, än dom gjorde sist.

ska man göra så här? det enda jag kan komma på som kan funka.
1. Sätta i bultarna för saxen i tunneln, när man böjt den bakåt
2. sen har man ner boggien på marken så att saxen inte kan flytta sig, och sen ha i dämparen i fästet? :)

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Du måste ha EXAKT samma mått mellan fästpunkterna på boggien som det var på Mach Z'an den satt på förut. Annars funkar det inte...

Rotax454

Välkänd medlem
12 dec 2008
384
0
16
Älvdalen
Du måste ha EXAKT samma mått mellan fästpunkterna på boggien som det var på Mach Z'an den satt på förut. Annars funkar det inte...
okej, ja då var det lite svårare att få till det :) Men den ska alltså vara bakåt också?

finns det ingen här på forumet med en Mach z med C7 boggien?