Tjenare, har just köpt mig en yamaha viper -02.
Har hört att den inte är den bästa skotern utanför spåret så att säga.
Så min fråga är, ska man byta boggie i den? Har för mig jag läst de nånstanns / Mvh Jonas
En lynx boggie sitter säkert fint på vipern, men du bör dock försöka ställa in viper boggien innan du ens tänker på att byta. Börja med så löst som möjligt och ta det där ifrån. Oftast så ställer man in fjädringen för hårt.
Tycker inte alls den är så dålig Vipern. Visst finns det bättre skotrar i lössnön men 8kuggs non-slip, 44mm matta och bredare skidor så går den minst lika bra som alla andra korta från samma år.
Kolla om du har ställbara kontrollstag i boggien och hur dom är ställda. Det hade jag på min Viper och när jag körde först gick den skit dåligt i snön sen när jag ställde om dom till minsta skidtryck så gick den mycket bättre.
Håller med Stins1! Prova och mixtra lite först med boggien eller köp de som han sa. Non-slip,44:as matta åde och quikrods är näst intill ett måste på pro action boggien för att den är så hårt kopplad i boggien orginal.
Prova ställ om dämparna lite eller nå. Nog kan man få vipern att gå bra/bättre i snön med orginal boggien, krävs bara lite mer modd än andra märken/modeller från samma årgång.