Boggiedämpare RS mountain!

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
nån fler än mig som upplever bakre boggiedämparen som en cykelpump? speciellt efter ett par minuters körning på led?

nån som kollat upp alternativa dämpare? Öhlins,FOX,Engans,KYB m.fl?
priser?

jag har provat gasdämparen från venture TF i min, å den blir SJUHELVETES för hård! ryggREHAB på G typ.. =(

:eek:

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
41
Luleå
Har aldrig kännt av det även efter längre tid av hård ledkörning. Jag håller fast på att det är du som e för fet:p

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
Heggan skrev:
Har aldrig kännt av det även efter längre tid av hård ledkörning. Jag håller fast på att det är du som e för fet:p
Jag håller fast vid att du inte vet hur man kör HÅRT ;)

sen så kallas de pondus, fråga karlsson;)

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
41
Luleå
Haha pondus=) är det när fläsket gör allt för att ligga så nära knäna som möjligt?:p

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
har fått tag i en Öhlinsdämpare till en kostnad av 6tysen, justerbar kompression och retur, gjord till venture tf, men den går att schimsa mjukare för mountain, revelj bygger den nu så ja hoppas få den till helgen!

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
ja de påstår att ja ska få den till helgen iaf, vi får väl se, skoterlös tänker jag INTE vara! så i värsta fall kanske man får låna nån maskin =)

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
nu är öhlinsdämparen monterad och testkörd, ja upplever skotern vickigare i kurvorna, men de måste bero på att de går å hälla ner mer med bättre fjädring.. :eek:

har även vart i kontakt med yamaha om boggidämparen som sitter original(cykelpumpen) så är de fler som har problem med den så hojta till!

Öhlin dämparen går lös på 6k...