När jag kör med min Grizzly på hårt underlag står jag utåt i kurvan på sidan, då styr den skarpast, och inåt i ospårat, och försök att flytta dig frammåt på skotern också så får skidan alltid lite mera tryck på sig.
Har släppt på fjädrarna på min så att när jag flyttar mig på skotern trycker boggien ihop sig på den sida jag står på, tycker det är lite ett personligt val också på boggien, men man kan inte spänna så mycket att fjädrarna går av vid högre farter, min kan jag köra ungefär 45-50 mellan gropar.
Och har man för löst så lossnar fjädrarna från rullarna eller bakre blocket, har hänt för mig att fjädrarna lossnade från rullarna, bara att spänna lite till så fick jag en riktig cruiser, riktigt skönt att köra med mina inställningar, styr mycket fint, nästan lika bra som pappas skoter.
Men sitter man 2 eller 3 på skotern, styr den inget på hårt, men oftast sitter bara jag på den så det spelar ingen roll för mig på så sätt, och kälke går bra att dra. Tror att jag har ca 25mm som sticker fram av skruvarna på främre fjädringen, bakre fjädrarna har jag inte rört, därimot borde jag spänna förlängningen på båda boggiena, behöver lite mera tryck vid dragning av kälke.
Har dock en annan skida nu, från en ´88:as deluxé, för min skida har farsan kört sönder för mig.
Och denna skida som jag har monterat nu, har en svetsad högkantskena, Xp skidan har dubbla rundstål med coromant, men farsan lyckades att tappa bägge två i timmerskogen...