Boondocker 600 e-tec som misständer! Inkörning?

2hjul

Medlem
22 nov 2011
19
1
1
Våmhus
Hej!
Har en 2016 boondocker 600 som misständer och har sig! Trodde det skulle bli bättre när inkörningsvisaren var nere på noll! Men den fortsätter! Nu är det inte extremt mycket men så pass det är störande! Helst när man har legat jämt på runt 6000 varv och sedan gasar på! Då blir det en miss vid runt 7500 varv! Detta händer inte hela tiden! Finns det någon som har varit med om något liknande? Har läst att många har problem när den körs in men nu har min gått 70 mil och den håller fortfarande på! Kan det vara så att datorn inte har ställt om sig helt och hållet än? Har varit in på första service men de hittade inga felkoder så dom tyckte jag skulle prova lite mer! Finns många kunniga här inne som kan mer än verkstäderna gör!. så ös på med tipps :) tacksam för svar!

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Hur mycket varvar den på max?
Vilken clickerinställning kör du på?

Etec är känsliga på om motorn varvar upp lite för fort.
Den kan då klippa och hosta till precis som du beskriver.

Man kan testa att gå ner ett snäpp eller 2 på clicker, då belastas motorn mer och det kan räcka.

Last edited:

2hjul

Medlem
22 nov 2011
19
1
1
Våmhus
Den varvar 8000 lite mer 8100 kanske! Har inte kollat så noga! Har haft samma tanke som du beskriver men trodde det inte var det felet när den missar på väg upp till 8000. Men då ska jag kolla det! Just nu är det original justerat! Men kan ju hända det är fel ändå! Så om jag sänker ett två knäpp då blir den lite lugnare? Har ej skruvat så mycket variatorer men sett det finns en justering med ett antal siffror? Tack för svaret!

2hjul

Medlem
22 nov 2011
19
1
1
Våmhus
Ska testa det :) är det till ett lägre nr jag ska justera? Har aldrig skruvat på dem men vet om att dom finns :)

2hjul

Medlem
22 nov 2011
19
1
1
Våmhus
Men när den där inkörningsperioden / mätaren har nått 0 ska den vara helt inkörd då enligt maskinens datorhjärna? Tack för alla svar

2hjul

Medlem
22 nov 2011
19
1
1
Våmhus
Hämtade skotern nyss från service! Nämnde att jag tankat 98 en gång och det skulle man absolut inte! Stämmer detta tro?