Boondocker vs Summit 800

jooohan

Välkänd medlem
14 dec 2010
307
0
16
Piteå
Hej

Frågan gäller Boondocker 3900 -14 vs Summit xm 13-14 154"

Någon som har kört båda två och kan dela erfarenhet mellan dom olika maskinerna, vilken är bättre i snön eller är det i stort sett samma? Fördelar & nackdelar?

joaspo

Aktiv medlem
12 maj 2012
98
0
6
Åkersberga/Lofsdalen
Jag kör själv en BD 39a -14 som jag är grymt nöjd med. Har kört en hel del summit -13.
Och personligen gillar ja Lynx bättre lite råare och tåligare. Summit går lite bättre i snön och är framförallt följsammare behöver ju typ bara tänka att du ska lägga ner den så ligger den där.. tar ett tag att vänja sig, känns otroligt vingligt i början och på led är den kass.
BDn går riktigt fint på led för sin längd och kräver att man är lite mer bestämd vad man vill men är man det så lyder lynxen fint...
Personligen så gillar jag lynxen bättre är mer lämpad för min åkning och jag har aldrig blivit hindrad att ta mig dit jag vill....

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

John Doe

Medlem
19 aug 2013
32
0
1
Bytte från en summit -13 till boondocker -14, har kört ca 100 mil med varje och kan bara instämma med joaspo. Lynxen tar sig fram lika bra, är lite stabilare (klumpigare) och känns rejälare. Lynxen är inte lika lättkörd utanför leden utan kräver mer av sin förare och den passar min körstil bättre än summiten.