Boostbotle och powerpack

Danan

Aktiv medlem
13 sept 2007
82
0
6
Väröbacka
Hej jag har bestält boostbotle och powerpack till min xc 600 -99
men jag undrar om jag behöver byta munstycken och isåfall till vilken storlek?
Var beställer jag dom isåfall?

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Tjena du brukar inte behöva bestycka om dem... behövde då inte jag på min rmk 600 -98 = samma motor.... men det sägs vara bra att byta till en annan nål för att få ännu bättre gassvar.. men det gjorde då jag aldrig... Det ända du behöver ställa in är tomgången för den blir skyhög också luftskruvarna för att reglera gassvaret... men kolla stiften ofta i början bara för att vara på säkra sidan

skidoo_ss24

Välkänd medlem
4 nov 2004
622
0
16
Ockelbo
Tjena du brukar inte behöva bestycka om dem... behövde då inte jag på min rmk 600 -98 = samma motor.... men det sägs vara bra att byta till en annan nål för att få ännu bättre gassvar.. men det gjorde då jag aldrig... Det ända du behöver ställa in är tomgången för den blir skyhög också luftskruvarna för att reglera gassvaret... men kolla stiften ofta i början bara för att vara på säkra sidan

Blev den äm skillnad? har en rmk 600 -99 med boostbotle, satt på när de köptes och har inte kört med skotern än. vad är powerpack?

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Jag tyckte det blev en rätt stor skillnad specielt från noll..... Powerpack är typ brickor du sätter i förgasarna och dem gör så att det blir rakare luft in mot motorn....