boyesen vs v-force

yamahaa

Välkänd medlem
28 sept 2009
794
1
16
Gävle
nu jäklar tar ni o ger era åsikter om dessa:

boyesen blad med orginal korg ca700kr

v-force 3 ca2400

boyesen reedkorg ca3500

vilken ska man välja utifrån kostnad och effekt?

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Tycker du ska köpa V-force 3. Har de på min triple 700 snurra och dom funkar riktigt bra. Helt klart värd priset!. Ger ett extremt bra gassvar, Riktigt hållbara också. Vad de gäller effekt har jag ingenaning? beror väl på hur mkt trimmat osv man har. Men nån hk skillnad gör de väl.

Boyesen har jag aldrig testat och vet ingen heller som har de på sin maskin, men dom är nog snäppet värre än V-force skulle jag tro. Iaf ännu mer hållbarare när allt typ är i gjort i alu =) Säkert good shit. Men dock 1100kr dyrare så nån skillnad borde de ju vara hehe.

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Jag har kört med Boyesen i alla maskiner jag haft, å då menar jag även crossar å måste säga att jag är sjukt nöjd med dom.
V-force är en bluff enligt mig tycker dom bara ökar gassvaret marginellt lite å då endast på mellanregistret.

Medans boyesen gör en tydlig skillnad i låg-mellan register, känns som att dom tar bort all bludder å "städar" till motorgången för ett avsevärt bättre gassvar.
Så mina pengar läggs då helt klart på boyesen. Och angående att bara montera boyesen blad tycker jag det kan vara värt på en Polaris liberty motor då dom redan har såpass bra original korgar, vet inte hur det är med Yamaha dock.

Det är då min åsikt om det hela.

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Jag förespråkar ALLTID Boyesen.. men har du en Yamaha trippel som varvar över 8500 rpm så måste jag säga att du ska ha Vforce3

Varför?

Jo eftersom att Vforce 3 har hårdare blad än Boyesen..så på en skoter som varvar UNDER 8500 så ger Vforce knappt någon effekt.. men på din maskin så kommer nog Vforce3 ge mera effekt än Boyesen.. så jag säger absolut Vforce3 på din!

/F

yamahaa

Välkänd medlem
28 sept 2009
794
1
16
Gävle
ok, men när man inte varvar över 8500 utan kör på mellan registret, oftast vill du ju ha ett bra grunddrag ialf jag...är de boyesen då eller?