Hejsan alla kunniga!
Jag har ett problem ja skulle vilja ha hjälp att lösa, Jag har nämligen brännt hål i en kolv på en et340 motor.
Men problemet är att efter jag bytt kolvar har den gått klockrent i ca 9mil, sen tyckte jag de börja läcka lite i toppen så jag tog av topparna och allt såg fint ut, gyllan bruna stift m.m men ja slängde dit nya packningar och skruva ihop den igen.
Men sen kom jag ca 5km sen dog den på en cylinder. Och ja visst va de hål i kolven, hur är de möjligt? Är ju enkel förgasare och de andra stiftet är hur fint som helst.
Hoppas någon har en bra lösning,
Är väldigt tacksam för svar och tips!
Jag har ett problem ja skulle vilja ha hjälp att lösa, Jag har nämligen brännt hål i en kolv på en et340 motor.
Men problemet är att efter jag bytt kolvar har den gått klockrent i ca 9mil, sen tyckte jag de börja läcka lite i toppen så jag tog av topparna och allt såg fint ut, gyllan bruna stift m.m men ja slängde dit nya packningar och skruva ihop den igen.
Men sen kom jag ca 5km sen dog den på en cylinder. Och ja visst va de hål i kolven, hur är de möjligt? Är ju enkel förgasare och de andra stiftet är hur fint som helst.
Hoppas någon har en bra lösning,
Är väldigt tacksam för svar och tips!