bränsle pumps förfrågning?

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
Rotax 440 -79 fläktlyld. Rund bränslepump. Har fått för mig om man tar lös vakuum slangen som sitter i motorn å suger ska det vara tätt? Men jag måste hålla för ett hål som är på undersidan för det ska vara tätt. Är min pump trasig eller ska det vara så?

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
För när man gör små in och ur andningar. Så känner man att det kommer lite luft ur den som ska gå till gasare. Så då kan vi utesluta att pumpen är paj?

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.769
844
113
Kramfors
Och jag säger tvärtom den är garanterat väck!! Hålet i pumpen är mycket riktigt ett andningshål för att membranet ska kunna fladdara ut/in = puma bränsle.

Läker detta hål läker vevhusgaser ut där och pumpen pumpar sämmre eller inte alls.

Det ska vara så tätt att man kan suga fast tungan i slangen till pupen utan att hålla för något.

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
Den ska ju vara tät i bälgen om man säger så, men hålet ska ju heller inte vara på andra sidan för då skulle bensinen rinna ut och luft komma in i bränslet och förgasaren. Ska inte då hålet finnas där för att ventilera, hur ska det då fungera? Lägga igen hålet eller ska det finnas någon typ an envägs ventil för hålet på insidan?