Bränsleförbrukning Crossfire 8?

fressa

Medlem
9 jan 2010
8
0
1
Hello ja tycker att min cf8-07 drar mycket bränsle den vill ha 3,5-4l milen,Är det nån som varit med om detta? Skotern är helt orginal..
också bluddrar den på lågvarv.

Jowen

Aktiv medlem
16 dec 2006
96
0
6
Hej,

Har samma bekymmer med min c8. Den drar ca 3 l/mil och går fett på lågvarv. Om den stått en liten stund på tomgång och man gasar iväg med full gas så blir det ett stort svart rökmoln. När man väl har bränt bort överflödet av bränsle så går den bra på halv och full gas.

Är alla -07 800 så här original? Vad kan man göra åt det? Har haft in den hos återförsäljare och han kollade bränsletrycket och det var ok. Frågade om det finns någon uppdaterad mappning men han kände inte till någon.

Är det annan mappning på -08 och -09? Går det att få en sådan mappning i -07:an?

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
Jag har en cf8 -08, den går perfekt fast nog gillar den bränsle
hårdare körning så nog vill den ha 4liter milen
runt 2l/mil på transportsträckor
Har du kollat oljeförbrukningen? om den får för mycket så kan den gå fett
min ligger på 1.8-1.9%
har för mig att -08 och -09 har en helt annan styrbox än -07, därför kan -07 inte uppgraderas till senaste men jag kan ha fel

Thamart

Välkänd medlem
21 feb 2010
362
0
16
Östmarkum / Docksta
Jag har en cf8 -08, den går perfekt fast nog gillar den bränsle
hårdare körning så nog vill den ha 4liter milen
runt 2l/mil på transportsträckor
Har du kollat oljeförbrukningen? om den får för mycket så kan den gå fett
min ligger på 1.8-1.9%
har för mig att -08 och -09 har en helt annan styrbox än -07, därför kan -07 inte uppgraderas till senaste men jag kan ha fel
Dessa maskiner har "uppgraderats" genom åren. Dom går snålare på bränslet för varje år.
vad jag försåttt så behövs knappt Boondockerbox på 07an när du byter y-rör, pipa och burk. medans på 08orna så är detta ett måste. Så dom inte "run lean" som dom säger overthere!"