Bränsleförbrukning F7 -03

B

Buktholmen

Hej! Undrar om någon erfaren F7-ägare med en 03a vet ungefär en sån drar i milen. Har kollat Skoterbanken men den ska man tydligen inte lita på! Tacksam för snabba svar! :)

P.S Har sökt i forumet D.S

B

Biosteel

vet inga exakta siffror men 05 model är inga problem att pressa upp i 5 liter milen men då är ju 03 snålare ställd och ska vara vassare i motorn. men över 3 liter milen med lite tung tumme lär nog inte vara nått problem men mer specifikt kan nog camata svara på eller nån ägare av just -03 ;)

B

Buktholmen

Det där svaret duger fint hittils ;) Camata eller nån 03-ägare får gärna svara! :)

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Min kunde dra upp emot 4liter om man körde hårt. Men ta det lungt med dom motorerna (-03) Dom gillar oftast inte att man kör fullgas långa sträckor

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Min har tagit 2,24 l/mil i snitt den senaste vintern på de 193 mil jag han köra. Som mest har den tagit 2,78 och som minst har den tagit 1,90. Tidigaren vintrar har den legat på nått liknande och all time high var 3,13 ( har bara varit över 3 liter 2 gånger på 700 mil). Pressar man i lössnö som en galning upp och ner för ett fjäll så går det säker att få den att ta mycket mer men det är inga problem att komma under 2 l/mil i normal ledkörning. De bränsle besparande ändringar jag har gjort är att byta till en 32:a ripsaw samt heelclickers.