bränsleförbrukning polaris iq 600 rr ?

C

CROA

Vid korrekt bestyckning, tar den lika mkt som alla andra förgasarmatade 600cc motorer av likvärdigårsmodell som finns ute på marknaden.
 

xoredge

Välkänd medlem
14 feb 2009
498
5
18
Umeå
så pass mycket?
jo jag kör rätt hårt hela tiden utanför leden så äre väl konstant fulgas som gäller :p
kan ju säga att jag smyg körde med den en gång oskå då kom jag ca ca14 mil på tanken så hur mycket den drar beror enbart på kör sätt.. ja kanske lite på villken drevning och variator set up och bestyckning den har okså :)
 

pontaan

Aktiv medlem
20 jan 2010
88
0
6
malmberget
okejdå, då vet ja, fan min drömskoter är ju iq 600 rr, har just nu en polaris rmk 550 -06a, men den ska bort snart ;) hehe
 

xoredge

Välkänd medlem
14 feb 2009
498
5
18
Umeå
du har ju IQ R okså fast den hinkar i sig lite mer soppa än RR:en men fan va rolig den är att köra :)
 

forsBerg_

Välkänd medlem
22 okt 2009
344
0
16
Gävle
Jag och en polare gemförde i helgen vad våra IQ rr drar vid lugn ledkörning. Min är ombestyckad och han har orginalbestyckningen i. Ca 2.5 liter milen tog min, och hans ca 4 liter milen. Ganska tydligt att dom är väldigt fett bestyckade orginal. Dock så tycker jag att 2.5 liter milen som min tog också är mycke, med tanke på att vi puttrade i ca 30-40 km/h i 5 mil.