Hallåj! Min maskin dog på väg hem en dag för några veckor sen. Höll på transportera oss hem efter leden och bottnade ut i ett gupp. Skotern "böar" till men fortsätter gå ytterligare 200 m. Sen dör den precis som om det var soppatorsk. Drar några gånger i snöret å den startar efter man gett lite gas. Kör ca 2 km och då dör den på samma sätt igen. Gick att dra igång men det var just så pass att den höll sig vid liv på tomgång, minsta rörelse på gasen så dog den. Har sedan dess hunnit gå igenom alla kontakter, bytt gashängsbrytare, kontrollerat nödstoppar, mätt tps-värden, kollat givarn på luftburken, bytt stift å kollat tändningen och kollat bränslepumpen. Det konstiga är att ibland har stiften sett blöta ut när man dragit, och ibland inte.
Testkörde bränslepumpen med externt batteri och urkopplad bränsleslang för ett tag sen och konstaterade att den pumpade runt soppa och tänkte inte mer på det.
Nyligen så testkörde jag även bränslepumpen med externt batteri men den här gången var allt inkopplat och då provade jag även starta skotern. Den gick såklart igång och verkade gå fint på tomgång.
Jag gissar då att det är något elektroniskt, kanske har en kabel skavts som jag inte upptäckt än. Men är det någon som kan tänkas ha någon annan teori?
Testkörde bränslepumpen med externt batteri och urkopplad bränsleslang för ett tag sen och konstaterade att den pumpade runt soppa och tänkte inte mer på det.
Nyligen så testkörde jag även bränslepumpen med externt batteri men den här gången var allt inkopplat och då provade jag även starta skotern. Den gick såklart igång och verkade gå fint på tomgång.
Jag gissar då att det är något elektroniskt, kanske har en kabel skavts som jag inte upptäckt än. Men är det någon som kan tänkas ha någon annan teori?