kör inte EYAstift i rotax. ECS ska det vara.
ställ in oljepumpen rätt och montera en fjäder som drar tillbaka oljepumpsarmen, en del oljepumpar går lite tungt och då orkar inte den lilla fjädern dra tillbaka armen.
Lägg in ny programvara -07 mid elevation ska det vara, är verkstaden osäker så får dom ringa service.
Be verkstaden nollställa TPSen när dom ändå håller på.
plocka ur reedsen och rengjör dom och själlhusen, gärna raveventilerna också men tänk en gång extra innan du tar lös dom så du inte sabbar vajerinställningen.
Ställ tomgången på ca 18-1900varv
Montera förfilter i luftburken så den inte suger i sig en massa remdamm.
1000sdi har dåligt rykte pga motorhaverier, detta är inte motorns fel, den skulle lätt hålla över 2000mil om allt rumtomkring den var som det skulle. vanligaste felet är att den suger i sig remdamm som gnager sönder vevlagertätningar och bryter oljefilmen på kolvarna.
Nästa fel är att den har för klen bränslepump som lätt går sönder.
Var noga med varmkörning, fingra inte på gasen innan den har blivit varm. 1000 är gjord för att gasas och det ordentligt, lake-racers har sällan problem med stiften men det har folk som kör sakta och korta sträckor.