Bra allround skoter

ESD

Medlem
18 feb 2013
12
0
1
Jag är på jakt efter en skoter med dubbeldyna så man kan skjutsa och även dra pulka med, men som man också kan köra själv på som tar sig fram bra både på och utanför led. Är inne på en Lynx yeti 600 tex, är det nått att ha?
Bomba gärna med förslag på andra skotrar som ni tycker funkar bra, har en budget på ungefär 40.000

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Funderade själv tidigare på att köpa en Apex MTX och använda som sport touring. Med 2up dyna borde den duga rätt fint till iaf det. Kom aldrig längre än en fundering så vet inte hur det är med kylning o.s.v om de klarar att dra. Men någon med insikt i det kanske kan utveckla?

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Jag börjar känna mig lite tjatig, men Lynx Adventure 550f eller 600sdi (06-09) är fortfarande trevliga maskiner.

Om det är Lynx Yeti med "SUV" chassit från 2004-2010 du sneglat på så skulle jag nog avråda från dom, det är mycket att dra med men inte speciellt lättkörda maskiner (Jag har haft en v1000 med det chassit).

När den väl bestämt sig att åka någonstans så far den dit i princip oavsett hur mycket vikt man lägger mot så jag fick montera winch på min eftersom den är tung med stålchassit.

Nyare Yetin är mycket bättre men ska man skjutsa på den så kan man lätt trilla på sidan eftersom spårvidden är smal och man förväntas aktivt flytta vikten när man kör. (Har även haft en sådan)

Jag har aldrig haft någon commander men jag har hört mycket positivt om den från de som kör dom så om du sneglar på bredbandare kanske det kan vara något. Med lite tur kanske en 09-10 går hitta i överkant av din buget.

Last edited:

ESD

Medlem
18 feb 2013
12
0
1
Jag börjar känna mig lite tjatig, men Lynx Adventure 550f eller 600sdi (06-09) är fortfarande trevliga maskiner.

Om det är Lynx Yeti med "SUV" chassit från 2004-2010 du sneglat på så skulle jag nog avråda från dom, det är mycket att dra med men inte speciellt lättkörda maskiner (Jag har haft en v1000 med det chassit).

När den väl bestämt sig att åka någonstans så far den dit i princip oavsett hur mycket vikt man lägger mot så jag fick montera winch på min eftersom den är tung med stålchassit.

Nyare Yetin är mycket bättre men ska man skjutsa på den så kan man lätt trilla på sidan eftersom spårvidden är smal och man förväntas aktivt flytta vikten när man kör. (Har även haft en sådan)

Jag har aldrig haft någon commander men jag har hört mycket positivt om den från de som kör dom så om du sneglar på bredbandare kanske det kan vara något. Med lite tur kanske en 09-10 går hitta i överkant av din buget.
Ok tack!
Blir ingen Yeti då. Men har kollat upp Commandern speciellt och har bara hört bra om den! Man blir bra sugen på att köpa en och hittar jag en till rätt pris så är den min! :)